Tell - Litt skryt :)

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav anserigs » søn 21.03.2010 10:56

Eg har ikkje den erfaringen med Tell og mange flere med meg. Eg og min bror kjøpte en ny iMac 17" hos Tell, etter bare 3 måneder begynte maskinen å legge seg i dvale helt uten grunn. Satt og spilte World of Warcraft og bom så la den seg i dvale, tenkte det var noge gale med WoW så eg slutta å spille det for en periode, men maskinen reagerte likt til og med når me surfa på nettet, så me bestemte oss for å levere den inn. Etter 4 dager på reprasjon ringte eg inn selv, jo maskinen var helt topp den, funka som ei kule, jaja tenkte eg og tok den hjem, etter 5 min i vårt hjem så slokna den igjen, tenkte at det kunne være noe galt med strømmen hjemme så eg flytta den rundt forbi til kamerater osv, likedan. Reiste så inn til Tell og de mente maskinen funka like bra, etter over et halvt år, så kom søskenbarnet mitt ned på tur, han såg feilen og fant ut av det innen 5 min, hovedkortet var defekt, så eg ringte Apple Norge, de mente eg måtte reise inn til Tell, men eg sa at etter 3 ganger hos dem med samme feil og ikkje ny maskin så ville eg ha Apple til å fikse den og den har funka i 4 år nå helt perfekt.

For et par år siden kjøpte me også en helt ny Mac mini, etter 10 måneder røk harddisken, leverte den inn hos Tell, tenkte dette var en helt ordinær garanti sak, men neida, Apple hadde ikkje lenger en 3 måneder i garanti på disker, bare sprøyt, men for å slippe å krangle i en evighet osv, så kjøpte me ny disk på nettet og fikk dem til å skifte den. Det viste seg i ettertid at Tell løyg meg opp i ansiktet då eg nå sitter på en mail der de selv skriver at harddisker har 2 års garantikrav.

Kjøpte også en helt ny MacBook Pro for noen år siden, broderen mista min i bakken, men den funka perfekt, så fattern ville overta den og ga meg en ny. Den har eg skifta hovedkortet på 4 ganger og Tell nekter å gi meg ny til tross for at når eg kjøpte den med Apple Care så lovte de at hvis noe gikk galt over 3 ganger så skulle eg få ny maskin.

Dette er bare 3 av en hel haug med episoder eg kjenner til med Tell, så lenge det gjelder garantikrav så er de helt på trynet. Eg og broderen kjøpte for en del år siden en Time Capsule på Apple Store, den tok konk for en liten stund siden, leverte den inn hos Eplehuset og fikk helt ny siste modell av dem. Det hadde aldri skjedd på Tell, de hadde sagt at det var ikkje et garantikrav til tross for at den var kjøpt i en norsk butikk. Tell prøver alt de kan å komme unna et garanti krav. Har anbefalt alle mine venner å kjøpe ny maskin på Eplehuset eller Apple Store på nettet, ettersom mine fortellinger skremmer dem når eg snakker om Tell.

Snakka med en på skolen når eg gjekk på Teknisk Fagskole, hadde akkurat samme problem som meg med Tell og han kjente til et par dusin tilfeller til. Tell har mistet mange kunder på Jæren pga deres elendige service og mangel på kundeforståelse!!!!!!
medlem i 199 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]