Tell - Litt skryt :)

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Tell - Litt skryt :)

Innleggav spiffers » tor 26.11.2009 21:43

For en tid tilbake kjøpte konemor seg en sort Macbook hos Tell i Stavanger. Alt har vært topp med maskinen hele tiden, frem til nå for en ukes tid siden. Da "døde" bare disken. Svippet innom dem, og de fant ut at partisjonstabellen hadde tatt kvelden. En halvtime senere hadde de fikset det. Ikke noe venting, bare smil og hjelpsomhet. Så i helga som var nå, så var konemor uheldig og fikk ødelagt skjermen sin da noen dultet borti henne på bussen. Etter en kjapp henvendelse fikk vi et estimat på reperasjonskostnaden, og så en samtale med Gjensidige, og vips var pengene på konto. Og så bestilte dem inn ny skjerm. I samme slengen fikk jeg meg en ny batterilader til min MBP, hylsen på den tynne ledningen hadde løsnet fra selve "klumpen", og så en liten smule farlig ut. De tittet litt på den, og så hadde jeg en ny lader i hendene mine. Ikke noe ventetid, fortsatt smil og service. Hadde fra før av et veldig godt inntrykk av spesielt en selger der, Håkon tror jeg han heter, og har anbefalt alle mine venner, bekjente og familie å kjøpe fra dem. Og nå viser det seg at det faktisk svarte seg i "det lange løp", da de ikke bare er hyggelige selgere, men også hyggelige når det gjelder reperasjoner.
Er så mange som klager på Apple og diverse forhandlere, så da hadde jeg litt lyst å dele en solskinnshistorie med dere :)
medlem i 183 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav Jarl » tor 26.11.2009 21:55

Godt å høre at det er noen gode plasser der ute:-) Jeg er rimelig rookie på Apple generelt, men har liksom fått prakket på meg av PC folket og noen Mac`ere at ALLE Apple forhandlere/verksteder er kjipe på servicen.

Jeg har som deg et godt inntrykk på Apple forhandleren jeg henvender meg til, Page One i Tønsberg.
Jeg har ikke handlet Mac`en min der på grunn av studentrabatt gjennom en nettside.
Men har uansett fått ubetinget hjelp no matter what.

Jeg har anbefalt Page One til mange av de jeg kjenner som "vurderer" Mac.
medlem i 176 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav Tkima1 » tor 26.11.2009 21:58

Flått historie!! Den er sånn det skal være!!! :)

Jeg må skryte til Eplehuset også, det er så mange som kritiserer dem, men jeg har faktisk bare hatt positivt inntrykk av dem. Eplehuset i Bodø er synderne som gir forbannet god service! GODT JOBBET :)

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav robertMAC » tor 26.11.2009 22:11

Har hørt at en kul dude som heter Atle eller noe sånt som jobber på Tell er en strålende fyr! Tror jeg skal begynne å kjøpe der isteden for eplehuset.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav freely » tor 26.11.2009 22:44

Jeg har også bare opplevd bra service i butukk og angående reprasjon på tell. I motsettning til eplehuset der alle virker sure og lite hjelpsomme

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav cooli » tor 26.11.2009 22:49

De gangene jeg var inne på Eplehuset i Stavanger, gadd de ikke engang å komme for å høre om de kunne hjelpe. Står 2-3 stk i disken og prater og tuller. Måtte vente til de er ferdig.
Men med Tell er det annerledes. Ansatte der kommer rundt og spør om vi trengte hjelp og de bruker mye tid på kunder sine inne i butikklokaler.

Jeg velger uten tvil Tell når det gjelder Stavanger.
medlem i 192 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav spiffers » tor 26.11.2009 23:26

Kan være det er et spesielt fenomen det at Eplehuset ikke er så bra i Stavanger. Har også veldig dårlig erfaring med Eplehuset her i byen. Samme som du sier, Cooli, de står bare og våser, og bryr seg lite om å selge.
medlem i 183 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav TheRealChristoffer » tor 26.11.2009 23:29

fint å høre. opplevd at på humac i drammen er det flere jenter som jobber som ikke kan mac i det hele tatt nesten. ikke mye hjelp å få der. syns slike butikker burde ha folk som kan produktene og vet basics om macs

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav Tkima1 » tor 26.11.2009 23:30

Neineinei! Nå sklir dere ut! Dette er jo en SKRYTE tråd! Dere har ALT FOR MANGE klagetråder! Så la denne ene tråden med skryt faktisk være det den er, nemlig skryt til Apple og appleforhandlere.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav iMetal » tor 26.11.2009 23:43

Har også god erfaring med Tell. Kjøpte en Macbook der for litt over 2 år siden. Den måtte skifte "lokket" rundt tastaturet/touchpaden. Da blir jo hele flaten skiftet. Leverte den inn, og fikk den tilbake dagen etter! Det gikk på garantien selvfølgelig, da det er et kjent problem.

Men veldig hyggelige folk som jobber der. Kunnskapsrike og vennlige. Kan det meste, og hvis ikke ber de seg ikke to ganger med å sjekke det opp. Meget fornøyd :-)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav W3p » tor 26.11.2009 23:47

Ga Gjensidige deg penger så raskt? Hva med reperasjonsestimat-bekreftelse ol. fra et "certified" verksted?
medlem i 201 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav spiffers » tor 26.11.2009 23:53

Som jeg skrev, så fikk jeg et estimat fra Tell, og gav beskjed videre til Gjensidige. Tell er et sertifisert verksted, så Gjensidige fikk den infoen de trengte.
medlem i 183 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav JakobV » tor 26.11.2009 23:58

Cosmo Kramer skrev:fint å høre. opplevd at på humac i drammen er det flere jenter som jobber som ikke kan mac i det hele tatt nesten. ikke mye hjelp å få der. syns slike butikker burde ha folk som kan produktene og vet basics om macs


Jeg opplever humac i Drammen som en god butikk hvor de har peiling jeg. Kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav Tkima1 » tor 26.11.2009 23:58

Jeg ramlet på sykkelen, ødela LCD Display og harddisk... Gikk til Eplehuset, de skrev et prisoverslag, ringte forsikringen, leste opp det de hadde skrevet og viola! 2 dager senere hadde jeg penger innpå konto, vell og merke måtte jeg betale 2000 i egenandel, noe som er veldig surt! Men jeg er glad for at jeg fikk rundt 5000-6000 i forsikring til en ny.

Skal kjøpe min nye Macbook imorgen :)

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Tell - Litt skryt :)

Innleggav spiffers » fre 27.11.2009 0:01

Jeg har heldigvis kun 500,- i egenandel på reiseforsikringen. Skulle jeg tatt det på tabbeforsikringen i innboforsikringen, så var det en egenandel på 4000,-
medlem i 183 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere