Iphone og forsikring

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Iphone og forsikring

Innleggav scottoiler » tor 17.12.2009 13:55

Hei

Hvis jeg teoretisk skulle ha en iphone med forsikring hos Netcom (standard 35 kroner).
Hva dekker forsikringen i forhold til eventuelle vannskader i bunnpluggen ?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Iphone og forsikring

Innleggav rocambole » tor 17.12.2009 14:50

I teorien så står det vel hva som er dekket av forsikringen i vilkårene, som du i teorien kan få hos NetCom eller forsikrngsselskapet. 8-)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Iphone og forsikring

Innleggav Stham » tor 17.12.2009 17:34

NetComs forsikring, eller et forsikringsselskaps for den saks skyld, dekker ikke fuktskade. Enten det er kondens-skade eller du mister den i vannet eller snøen. Eller du ikke vet at du har fått fuktskade i det hele tatt, men forhandler påstår det etter at du har levert iPhonen inn fordi den ikke funker lenger.
Slipper du den i golvet er du klunsete og du får ikke dekket det (ordene er fra NetCom-forhandler), men blir du dyttet og mister den får du dekket (liksom, hvordan bevise det...?). Ikke lett å finne ut hva forsikringen egentlig dekker, det er så mye hvis og om og men... jeg har sjekket både hos NetCom og If; samme reservasjoner begge steder angående alt jeg nevner.
medlem i 192 måneder
 

Re: Iphone og forsikring

Innleggav erik1994 » tor 17.12.2009 18:01

Jeg hadde væskeskadet i bunnplugg fordi faren slo telefonen ut av hendene mine engang vi var på båttur ;) Jeg gikk inn til telekiosken/butikken og sa at jeg hadde mistet den i vannet og om de kunne sende den inn for å se om noe var galt med den. Det ville de ikke siden telefonen funka fint.
3-4mnd senere ble jackpluggen ødelakt som dektes på garatien, men garantien var borte pga av væskeskade i bunnplugg. da ringte vi netcom å så historien om hvordan den hadde blitt væske skadet (4mnd før) og at telebutikken/kiosken hadde nektet å ta inn telefonen. Og det tok cirka 2 min med forklaring til Netcom forsikring, så sa de at det ville ta regninga for å fikse telefonen :-)
Så det er mulig å få det igjen på forsikring hvis det ikke var din feil at den ble væskeskadet. :-)
medlem i 175 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]