Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav RissEh » tor 14.01.2010 18:24

Hei!

Har en venninne som akkurat har ordnet opp med Apple angående en Macbook som har sprukket 3 ganger i topcaset på 2 år. Hun får nå en ny Macbook som erstatning. Spørsmålet er hvilken Macbook hun får. Jeg håper inderlig at hun får den nye unibody polycarbonat Macbooken eller i beste fall den billigste Aluen.

Den opprinnelige Macbooken kosta ca 8500kr. Men er usikker på om Apple erstatter med en eldre og lik modell eller om disse nå har gått ut av produksjon for lenge siden.
:-*
medlem i 210 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav hendelsesløysa » tor 14.01.2010 18:33

Med 3 reparasjoner for samme feil får du i praksis heve kjøpet. Dvs. du får tilbake kjøpesummen, trukket i fra den tiden du har hatt PC-en med hensyn-tatt renter fra kjøpsdatoen.
medlem i 210 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav Uluen » tor 14.01.2010 18:34

Antar hun får den nye unibody Macbook om den erstattes istedenfor heving av kjøpet, neppe Pro.
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav RissEh » tor 14.01.2010 18:37

Vel, det var to svar uten mye substans. Ja, jeg vet hun får hevet kjøpet og får erstatnings-mac, dette ble beskrevet helt i starten på posten min. Så vet jeg også at hun ikke får Pro, for valget står mellom unibody polycarbonat macbook eller unibody macbook :)
medlem i 210 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav Larsing » tor 14.01.2010 18:50

Er ikke gitt at hun får noen av delene. Heving av kjøp vil si at man får penger tilbake, mens omlevering ofte vil si ny maskin. Er ikke noen automatikk i at man får ny og bedre maskin ved heving.
medlem i 176 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav RissEh » tor 14.01.2010 18:56

Er det ingen som faktisk leser den første posten? Det står forklart i innlegget mitt at hun FÅR en ny Macbook, jeg stilte bare spørsmålet om hvilken dere tror hun får!? Enkelt og greit.

Det kommer ny på døra enten før helgen eller rett etter helgen, og den gamle kunne hun sende inn så snart hun hadde fått kopiert over viktig data.
medlem i 210 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav freely » tor 14.01.2010 18:58

Alu macbook finns ikke lengre. Så hun får nok hvit unibody macbook

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav RissEh » tor 14.01.2010 19:00

Det er sant, det tenkte jeg ikke på, at alle alu macer har fått tilnavnet Pro, så da blir det nok polycarbonat macen. Får bare håpe de ikke har eldre modeller på et overskuddslager et sted..
medlem i 210 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav Dr.Pepper » tor 14.01.2010 19:04

Jeg tror ikke hun får unibody! Apple har helt sikkert en tilsvarende, ny og ubrukt modell liggende på lager.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav Wackhy » tor 14.01.2010 19:09

Apple omleverer maskiner til nyeste modell, så hun får nok en MacBook av den nye typen

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav Uluen » tor 14.01.2010 19:14

RissEh skrev:Er det ingen som faktisk leser den første posten?
Hva med å lese svarene? ;)
Det finnes bare 1 unibody Macbook etter det jeg vet.
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav Dr.Pepper » tor 14.01.2010 19:19

2 unibodys, en alu og en plast/polykarb

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav RissEh » tor 14.01.2010 19:25

Macbook finnes faktisk bare i unibody polycarbonat nå til dags, alle med aluminium heter Macbook Pro nå :-!
medlem i 210 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav Dr.Pepper » tor 14.01.2010 19:28

det vet vel alle, men det finnes allikevel 2 mb unibody modeller. har selv mb al unibody

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Får ny Macbook i erstatning, hvilken..?

Innleggav winkler » tor 14.01.2010 19:31

Vi snakker her om omlevering med en tilsvarende eller bedre maskin som produsent fører på daværende tidspunkt. Jeg vil gjerne se link til MacBook i aluminium som jeg kan kjøpe i dag...

Apple fører i dag kun en maskin under MacBook merkenavn, og det er som det har vært nevnt modellen som er utført i polykarbonat.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere