Reparasjon av Mac - Hvor?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Reparasjon av Mac - Hvor?

Innleggav Scorpy » tor 25.02.2010 4:22

Min to år gamle MBP har streiket, og jeg er usikker på hvor jeg kan henvende meg for å få den reparert. Håper noen glupe hoder kan gi meg klarhet i dette.

Kan jeg f.eks. levere Mac-en hos Eplehuset her i Trondheim, selv om den ble kjøpt på Apple Store?
medlem i 194 måneder
 

Re: Reparasjon av Mac - Hvor?

Innleggav Daniel » tor 25.02.2010 5:52

Det du må se etter er en Apple Service Provider, altså et godkjent verksted.
Fra hva jeg ser på denne siden: http://www.apple.com/no/buy/locator/
så finnes det ikke et godkjent verksted i Trondheim.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Reparasjon av Mac - Hvor?

Innleggav eeerlend » tor 25.02.2010 6:33

Har dårlig erfaring med Eplehuset i Bergen i hvertfall... Jeg skulle levere inn en lader som ikke fungerte, og det kom til å ta flere uker for å få en ny, pga noen "garanti"-rutiner de hadde (i stedenfor å få med seg en ny med det samme).

Jeg gikk til EDBergen (http://edbergen.no/), og der fikk jeg en ny lader på flekken, der de sa at de skulle ringe meg dersom garantien ikke var gjeldende...

Nå vet jeg ikke om de har tilsvarende kjede i Trondheim... men eplehuset får en minus fra meg når det gjelder service. Men er du tolmodig, så er de vel kompetente nok går jeg ut ifra...

for å svare: Ja, du kan gå til eplehuset med utstyr du har kjøpt på apple store:)
medlem i 185 måneder
 

Re: Reparasjon av Mac - Hvor?

Innleggav Scorpy » tor 25.02.2010 14:15

Takker for svar.

Har søkt litt på nettet uten å finne noe verksted i Trondheim. Eplehuset er kanskje eneste alternativ her i byen? Ingen trøndermaccere her med litt erfaring?
medlem i 194 måneder
 

Re: Reparasjon av Mac - Hvor?

Innleggav coolerguy » tor 25.02.2010 15:12

Begge Eplehus-lokasjonene i Trondheim (midtbyen og Solsiden) er autoriserte serviceverksteder, så bare ta kontakt med dem... Good luck!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Reparasjon av Mac - Hvor?

Innleggav Scorpy » tor 25.02.2010 17:01

Har akkurat levert Mac-en hos Eplehuset. Var innom på Eplehuset Solsiden først, men de ba meg levere den hos Eplehuset Midtbyen. Får satse på at det ordner seg nå :)

Takk til dere som har svart.
medlem i 194 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron