§ 30. Gjennomføring av avhjelp
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
steph skrev:Hvis det er garanti, antar jeg at Apple følger sine egne regler ( http://www.apple.com/legal/warranty/ ):
"Apple may provide warranty service (i) at an Apple Retail or AASP location, where service is performed at
the location, or the Apple Retail or AASP may send the product to an Apple repair service location for
service, (ii) by sending you prepaid way bills (and if you no longer have the original packaging, Apple
may send you packaging material) to enable you to ship the product to Apple’s repair service location for
service, or (iii) by sending you new or refurbished customer-installable replacement product or parts to
enable you to service or exchange your own product (“DIY Service”)."
Dvs. at Apple betaler frakt.
Macini skrev:Ved garantireparasjoner, skal kunden ikke betale noe porto:
Lovdata skriver:§ 30. Gjennomføring av avhjelp
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
OlafG skrev:Det er jo fordi MS har driti seg kraftig ut med red ring of death på Xbox, så det er de jo nødt til å ta på sin kappe om de ikke vil gå konkurs.
Macini skrev:Ved garantireparasjoner, skal kunden ikke betale noe porto:
Lovdata skriver:§ 30. Gjennomføring av avhjelp
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
Er det reparasjoner pga skade eller lignende er det rimelig at kunden betaler porto begge veier, eller leverer og henter selv.
Edit: du kan se her også: http://mac1.no/forbruker
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Google [Bot]