hjelp! touchpad virker ikke.

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

hjelp! touchpad virker ikke.

Innleggav e1ilie » søn 18.04.2010 15:56

Datamusen fungerer ikke på min nye macbook. Den er tre måneder gammel, og har ikke vært utsatt for noen form for fysisk skade. (søling av vann, mistet i bakken etc..) Jeg er fantastisk dårlig på alt som har med teknologi å gjøre, men jeg lurer egentlig bare på om noen vet grunnen til at musen streiker fullstendig? Måtte kjøpe en ekstern mus, så ting er overkommelig foreløpig, men vil helst få det fikset så fort som mulig. Mac´en er i tillegg kjøpt i Sverige. Noen som vet om den da kan repareres (om det er det som trengs da) i Norge og at det da vil gå på garantien? Er helt sinnsykt takknemlig for svar!
medlem i 167 måneder
 

Re: hjelp! touchpad virker ikke.

Innleggav Timberjack » søn 18.04.2010 16:27

Du har prøvd en restart av maskinen?
Når det gjelder reparasjon så burde ikke det være noe problem. Ring Apple på 815 00158 og forklar problemet, de lager da en sak på problemet ditt, du får et referansenummer og leverer maskinen inn hos nærmeste Apple forhandler.

Vidar
medlem i 180 måneder
 

Re: hjelp! touchpad virker ikke.

Innleggav Dr.Pepper » søn 18.04.2010 16:34

Er det en bluetooth mus? Det vil si trådløs? Merke Apple?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: hjelp! touchpad virker ikke.

Innleggav petrus764 » søn 18.04.2010 16:37

Du kan jo forsøke å nullstille SMC og NRAM og PRAM.

http://support.apple.com/kb/HT3964

http://support.apple.com/kb/ht1379

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: hjelp! touchpad virker ikke.

Innleggav e1ilie » søn 18.04.2010 16:39

Ok, takk for tips :-) Nei, det er den "innebygde" musen til macen som ikke fungerer. Jeg kan ikke skjønne hvorfor den plutselig ikke virker lenger. Det startet med at venstre side ikke reagerte, og tillutt var det ingenting som funket. Har en ekstern en nå, som fungerer, men det er fryktelig tungvint når jeg har dårlig internettforbindelse og som oftest bruker dataen når jeg ikke er hjemme. (gjerne i forelesningssaler med dårlig plass o.l).

Kan i tillegg nevne at jeg ikke forstår dataspråk, så kjør gjerne på med den mest forenkla forklaringen dere klarer å finne på. Type en veiledning for dummies. :-)
medlem i 167 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]