"Express levering"?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

"Express levering"?

Innleggav MarkusTG » tor 29.04.2010 18:17

Hei!
Jeg bestilte en 15" i5 2.4 GHZ fra Apple.no på tirsdag denne uka. Jeg velgte en high-res skjerm, og det sto at den ble sendt ut "5-7 arbeidsdager". Jeg vil gjerne ha denne før 8.mai, er det mulig for noen slags "express levering"?

Takker for svar!
medlem i 167 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav OlafG » tor 29.04.2010 19:11

Det tror jeg ikke, og i hvertfall ikke når du allerede har bestilt. Det tar ofte et par dager ekstra når du skal ha BTO(build to order).

Men 8. Mai, kanskje om du er heldig.
medlem i 207 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav MarkusTG » tor 29.04.2010 19:30

Ringte Apple nettopp, de sa jeg måtte snakke med et eller annet, husker selvfølgelig ikke navnet fordi jeg hørte ikke hva hun sa pga. dårlig telefon. Nummeret var:
80010036
eller
8001000036

Søkte opp begge men finner ikke noe. Noen som vet hva hun kan ha snakka om?
Takk.
EDIT: Tror hun nevnte posten.no kanskje? Noen som vet hvilket selskap Apple bruker for å sende ut pakker?
medlem i 167 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav darkfame » tor 29.04.2010 20:17

Jeg tipper det er TNT du må snakke med.
medlem i 171 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav MarkusTG » tor 29.04.2010 20:27

Ok, takk for hjelpa folkens!
medlem i 167 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav OlafG » tor 29.04.2010 21:32

Tror ikke det har noe å si å ringe TNT. TNT frakter bare siste delen av turen til Norge .Den må uansett først produseres, og det tar da 5-7 dager så tar det som oftest rundt en uke for varen å komme til Norge.
medlem i 207 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav MarkusTG » tor 29.04.2010 22:49

Hvorfor står det da at den sendes ut etter 5-7 arbeidsdager? Tror ikke der det står "Sendes ut: 24 timer" at Macen kommer fra utlandet, for at det SÅ skal ta en uke for å få den til landet, for at den så igjen skal sendes ut. Tror de sender den dit den skal innen 24 timer, og i dette tilfellet, 5-7 arbeidsdager.
medlem i 167 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav OlafG » fre 30.04.2010 0:28

Det betyr at Macen sendes fra Apple innen 24 timer, og det gjelder som oftest bare på standardkonfigurasjonene som de har på lager. Står det 5-7 arbeidsdager betyr det at det tar 5-7 arbeidsdager å produsere Macen din før den sendes fra Apple. Alt du bestille fra Apple Store kommer fra utlandet, alt av maskinvare kommer fra Asia mens tilbehør og slike ting kommer ofte fra Nederland virker det som.
medlem i 207 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav Protopenko » fre 30.04.2010 2:58

Da jeg bestilte min MacBook Pro for ca 1 1/2 år siden gikk det veldig raskt å få den. Jeg bestilte den lørdag kveld og tirsdag formiddag hadde jeg macen min. Jeg bestilte uten noe ekstra, men. Fikk også et spiringsnr. så jeg kunne følge den på reisen gjennom Europa.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav MarkusTG » fre 30.04.2010 15:53

OlafG: Ok, takk. Får se hvordan det går, skal spore den idag.

Sendte mail til TNT Express, fikk følgende svar:
Hei
Ja vi har noe frakt for Apple. I ... har vi ingen levering. Der er det posten som leverer.

Har du sporings nr på pakken?

Best Regards
blablalblablalb....

Vil dette si at det er posten som leverer? Kan jeg bare sende sporings nr tilbake til TNT?

Takker for hjelp!
medlem i 167 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav OlafG » fre 30.04.2010 16:19

Om du bor et sted hvor TNT har ruter blir pakken oversendt til Posten som tar seg av siste delen.
medlem i 207 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav MarkusTG » fre 30.04.2010 16:21

Takker igjen. Sjekker status seinere i kveld, skriver nok en post da.
medlem i 167 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav Protopenko » ons 05.05.2010 10:16

Fått maskina di el?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav MarkusTG » ons 05.05.2010 18:00

Hei. Glemte av denne tråden jeg.
Jeg fant ikke noe sporingsnummer, og fattern sa at det bare var å vente. Så aner ikke hvor den befinner seg i dette øyeblikk.
Nei, har ikke fått den enda. Ser dårlig ut, men jeg håper kun på det beste.. Tror fattern nevnte noe om at det sto at det tok én uke å sende den til Norge, og deretter tok det 2-3 dager å få den opp hit. Så det er enda håp..
medlem i 167 måneder
 

Re: "Express levering"?

Innleggav David_Hansen » ons 05.05.2010 19:05

hvor i landet er det du bor?

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]