Pekeplate på ny Macbook fungerer ikke

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Pekeplate på ny Macbook fungerer ikke

Innleggav MrMartinz » fre 30.04.2010 12:44

Heisann!

Jeg har den nye Macbooken som ble kjøpt inn i november 2009 fra Apple.no.

Problemet er at knappen i pekeplaten (altså det man fysisk trykker ned) ikke fungerer, fordi jeg mistenker at det enten har kommet noe under pekeplaten som blokkerer eller at knappen er blitt ødelagt av produksjonsfeil. Jeg er i alle fall sikker på at det ikke er jeg som har forårsaket problemet, da jeg har behandlet Macbooken over gjennomsnittet pent. Jeg får til å bruke trykkefunksjonen ved å skru på touch-funksjonen for dette, men jeg liker at man fysisk må trykke.

Så spørsmålet er, hva skal jeg gjøre med dette? Jeg vil jo ha det fikset. Jeg bor i Trondheim, så jeg vet ikke om jeg skal gå til en Apple-forhandler eller om jeg skal kontakte Apple direkte? Jeg synes i allefall at kundesupport-sidene til Apple.no er vanskelig å skjønne seg på, men det er mulig jeg ikke kikker på riktig sted.

I og med at det er gått 6 måneder siden jeg kjøpte Macbooken, så regner jeg med at dette går på garanti? Jeg har veldig lite lyst til å betale Eplehuset for reparasjon hvis jeg kan få det dekket av garanti hos Apple.no

Martin
medlem i 167 måneder
 

Re: Pekeplate på ny Macbook fungerer ikke

Innleggav Exiz » fre 30.04.2010 12:54

Det letteste er vel bare å ta en telefon til 800-nummeret til Apple og høre? De pleier være veldig greie å ha med å gjøre, så lenge du fortsatt har garanti-tiden..
medlem i 214 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]