Apples arroganse fortsetter

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Apples arroganse fortsetter

Innleggav Maxell » fre 14.05.2010 12:09

Noen som så TV2 hjelper deg i går? Der fikk vi nok et skrekkeksempel på Apples arroganse når det kommer til feil med produktene deres.

http://www.tv2underholdning.no/hjelperd ... 06505.html

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Apples arroganse fortsetter

Innleggav darkfame » fre 14.05.2010 12:30

Det er den rareste feilen jeg har hørt om noen gang. Hvorfor skulle FLERE telefoner velge et tilfeldig telefon nummer til en person i Sauda?
medlem i 171 måneder
 

Re: Apples arroganse fortsetter

Innleggav Maxell » fre 14.05.2010 12:33

Det var ikke et tilfeldig telefonnummer i Sauda. Samtliuge av de som ringte feil, brukte iPhone, og når de sjekket nærmere, lå det inne en forhåndinnstilt viderekobling til et telefonnummer med 9 siffer. De 8 første sifrene var identiske med Sauda-mannens telefonnummer, og siden vi bare bruker 8 siffer i Norge, ser nettet bort fra det siste sifferet - og dermed kom alle samtalene til Sauda-mannen.

De beviste jo gjennom innslaget at dette definitivt var en Apple-feil. Men til og med Netcom klarte jo ikke å få Apple i tale (hvor mange penger har Netcom brukt hos Apple til nå? Antakelig nok til at de bør kunne forvente å få svar, i alle fall). Men Apple gjør som de alltid gjør når noe er feil med produktene deres: De avviser det hele, og nekter å snakke med noen.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Apples arroganse fortsetter

Innleggav darkfame » fre 14.05.2010 12:37

Aha, så det ligger et forhåndsdefinert nummer på 9 siffer på telefonene? Utrolig merkelig feil uansett. Det arrogant og nekte for feil hvis teleselskapet kan bevise hvor feilen ligger ja. :)
medlem i 171 måneder
 

Re: Apples arroganse fortsetter

Innleggav HenrikWL » fre 14.05.2010 12:38

Apples noe tafatte «vi klarer ikke gjenskape problemet du beskriver» holder ikke mål. Dette er rett og slett dårlig av Apple. Eller mener Apple kanskje at både Telenor og Netcom farer med løgn og fanteri? De sitter jo på tekniske logger og kan dokumentere det som skjer. Apple trenger ikke gjenskape noenting; de trenger bare å få overlevert den infoen de trenger fra operatørene og fikse problemet.

At operatørene skal måtte gjøre endringer i sine nett for å maskere feil i en telefonmodell er simpelthen uhørt.

Dette er ripe i lakken, Apple.

Edit: for øvrig: viewtopic.php?f=153&t=235397
Sist endret av HenrikWL den fre 14.05.2010 12:39, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Apples arroganse fortsetter

Innleggav Maxell » fre 14.05.2010 12:38

Jepp, det lå inne en forhåndsprogrammert viderekobling. Merkelige greier ... Løsningene ble at både Netcom og Telenor stengte nettet sitt for viderekobling til dette telefonnummeret.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Apples arroganse fortsetter

Innleggav Nikoraisan » fre 14.05.2010 13:03


Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]