Forsikring og APP til Macbook pro?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Forsikring og APP til Macbook pro?

Innleggav marteh91 » tor 03.06.2010 20:10

Hei :-)

Jeg skal kjøpe mac book pro, og lurer på hvordan jeg bør forsikre den, og om det er noen vits i å kjøpe Apple Care Protection Plan?

Jeg vil ha en idiotforsikring, type jeg kan miste den i bakken, søle vann på den, få den stjælt, og fremdeles få hjelp av forsikringselskapet.

Jeg eier ikke hus eller bil, men kan eventuelt sette forsikringen på foreldrene mine?

Jeg har lest om APP, og skjønner at det er en utvidet garanti. Noen her inne mener visst at den norske kjøpsloven sørger for en slags 5 års garanti. Stemmer det? Og gjelder i så fall dette om man kjøper fra norske apple store?

Tusen takk for hjelp ! :-)
medlem i 168 måneder
 

Re: Forsikring og APP til Macbook pro?

Innleggav tommylinnerud89 » tor 03.06.2010 20:16

jeg har forsikret mbp´n min igjennom if :) spør etter verdi forsikring, den dekker alt av skader og tyveri.

http://www.if.no/web/no/privat/Forsikri ... rsikt.aspx

Brukerens avatar
medlem i 171 måneder
 

Re: Forsikring og APP til Macbook pro?

Innleggav nesten_nerd » tor 03.06.2010 20:39

Det er slik at om du kjøper en mobil eller f.eks. en bærbar så kommer dette maset om du vil ha den forsikret. Dersom du har en innboforsikring så dekkes mac en av den. Altså takker du da ja til forsikring i butikken blir du dobbeltforsikret.
medlem i 184 måneder
 

Re: Forsikring og APP til Macbook pro?

Innleggav svar » tor 03.06.2010 20:57

Delvis rikig.
Hva vist du får den skadet når du er ute, eller stjålet når du er ute?
Da dekker ikke innboforsikring deg noe.

Gå heller for en vanlig verdi (kansje også vurder reiseforsikring) enn de de selger på El-butikker, den dekker det meste av uhell.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]