av thorvald » ons 23.06.2010 14:04
EN liten epistel om Apple NOrges elendige underleverandører:
Ved en Garantisak (utvidet sådann) ble det bedt om å få beholde gammel harddisk. En kurant sak mente jeg. Det kunne tilkomme kostnader ved det sa Apple.
Ok, sa jeg. Da fikk jeg vite at InfoCare skulle håndtere saken og hente iMac1. Det fungerte utmerket. Bortsett fra at den forsvant.
Ingen etterlyste forsendelsen før jeg kontaktet InfoCare, de sa at dette måtte jeg ta opp med posten. Posten lurte på hvorfor jeg gjorde det, jeg hadde ikke neon avtale med dem, det var det InfoCare som hadde. Så Posten lurte på hvorfor jeg var den som etterlyste forsendelsen. Det lurte også jeg på. Det var vel bare InfoCare som ikke gjorde det.....
SÅ kan du si: hvorfor skriver jeg om InfoCare når det er Apple jeg har utvidet avtale med. Det viser seg at Apple Norge har avtale med InfoCare. Og det skremmer meg etter dagens hendelse.
Det kom et kostnadsoverslag fra Infocare: 4217 for en ny 1TB harddisk inkl mva, frakt og arbeid. Bare 1TB HD skulle de ha 2998,75 for!!!!!!!
Det er nærmest røveri!!!
At saken var registrert hos InfoCare som betalbar tjeneste og ikke skulle sendes til Apple Norge er en mindre feil begått av en eller annen.
Kontakt med Aplle var ikke noe bedre. Der måtte jeg forklare gang på gang at jeg ikke hadde noen avtale med InfoCare og at i utgangspunktet forholder jeg meg til Apple Norge. Det var visst vanskelig for kundemottaker i Apple Norge å forstå. De måtte snakke med InfoCare.
Jeg gjorde det klart for Apple Norge at det er dem jeg hadde avtale med og at det var dem jeg forventet å høre fra. Både om status på garantireparasjonen og hva det ville koste å få den defekte harddisken i retur.
Foreløpig ser det ut til at det koster mere for en defekt harddisk enn en ny. (3000 for 1TB) Tenk om du fikk en bil reparert og måtte betale 3 x prisen for den defekte delen enn det den nye kostet!
Prøvde også å fortelle Apple Norge at jeg har 5 nye iMac og Macbook som skal ha avtler om utvidet garanti nå, men gjorde ingen inntrykk.
Det gjorde det på meg, det blir ingen flere slike avtaler fra min side, de er ikke verdt fem flate øre.
Er det så noe en kan gjøre?
Jeg kan ikke alene påvirker eller endre Apple Norge, men har du en lignende historie og vi er flere så kanskje?
Legg gjerne inn ditt inntrykk i forumet og se om Apple Norge leser om seg selv.
Takk for at du leste om mine frustrasjoner og kanskje lærte noe av de.
/tåget