Telefonregning + Apple Support

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav Haakon » tor 14.10.2010 10:59

Ja, det bør du kunne. Dette er analogt til å få dekket returporto skulle jeg tro, og den kostnaden er uomtvistet, det har jeg fått uoppfordret flere ganger, også hos Elkjøp. Men om de gidder å ta deg serøst, blir interssant å høre...
medlem i 237 måneder
 

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav hendelsesløysa » tor 14.10.2010 12:34

Både ja og nei faktisk.
medlem i 211 måneder
 

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav iTouch » tor 14.10.2010 12:56

Teoretisk sett kan du få dekket kilometergodtgjørelse, men vil du utsette deg selv for noe så tragisk?

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav Haakon » tor 14.10.2010 13:06

Men hanhar et poeng i forhold til Apple; at Apple drifter en telefontjeneste som i tellerskritt er tre ganger så dyr som vanlige telefoner, synes jeg de skal ta konsekvensen av at dette koster forbrukeren ekstra kostnader. Og refundere uten diskusjon. Forbrukerkjøpslovens tekst er så vidt jeg vet klar, forbrukeren skal å dekket alle kostnader i forbindelse med en reklamasjhon, men om rettspraksis har funnet ut at dette blir for mye dill vet jeg ikke. Men Apple burde jo være redelige.
medlem i 237 måneder
 

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav HenrikWL » tor 14.10.2010 13:10

iTouch skrev:Teoretisk sett kan du få dekket kilometergodtgjørelse, men vil du utsette deg selv for noe så tragisk?


Jeg har ingen planer om å avkreve kilometergodtgjørelse nei. Det var mer for å illustrere hvor absurd jeg mente det hele var. Hvis man skulle få godtgjort tellerskritt så burde det jo være like naturlig å få godtgjort kilometere.

Alle supporttelefoner jeg vet om er 815-numre. Hvorfor det er slik vet jeg ikke (muligens noe regelverk eller forskrifter?), men jeg har aldri hørt om noen som har fått refundert tellerskritt i forbindelse med reklamasjon før.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav Haakon » tor 14.10.2010 13:19

Jeg har fått det je, under henvisning til nettopp Forbrukerkjøpsloven.
Apple burde fått et slikt krav en gangm, så jeg håper du gjør det. Og informerer oss her.
Det er flere som har 800-numre (gratisnumre) som supporttelefon, i USA er det også ganske vanlig.
medlem i 237 måneder
 

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav MrCrox » tor 14.10.2010 13:21

Men det finnes de som tilbyr e-post som mulig kontaktform for kundehenvendelser.. det er relativt billig så langt jeg vet.
medlem i 238 måneder
 

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav ask » tor 14.10.2010 15:27

Haakon skrev:Det er flere som har 800-numre (gratisnumre) som supporttelefon, i USA er det også ganske vanlig.

Ved bruk av 800-numre er det den som har nummeret som betaler for tellerskrittene. Men mobilselskapene står fritt til å ta så mye de vil for at du ringer. Så 800-numrene koster ofte nesten like mye som 815-numre fra mobil.

MrCrox skrev:Men det finnes de som tilbyr e-post som mulig kontaktform for kundehenvendelser.. det er relativt billig så langt jeg vet.

Med kveruleringsnivået i denne tråden vil det ikke overraske meg om noen mener det er berettiget med refusjon av strøm, slitasje på pc-en osv... :)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav Haakon » tor 14.10.2010 15:37

ask skrev:Med kveruleringsnivået


?
Jeg synes dette er en prinsipiell, interessant diskusjon. Forsøk å tilføre noe, ikke... eh.. kveruler...
medlem i 237 måneder
 

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav ask » tor 14.10.2010 16:35

Haakon: Føler jeg har tilført en del til denne tråden (les postene mine). Diskusjonen er interessant, men først og fremst fordi den bygger på et ikke-fungerende prinsipp. Loven er klar på at forbruker ikke skal heftes med kostnader som følge av en reklamasjonssak. Dette praktiseres ved at porto og emballasje ved innsending dekkes. I teorien burde imidlertid absolutt alle utlegg automatisk refunderes, og da også bussbilletten jeg må betale for om jeg skal dra til Elkjøp for å reklamere på en brødrister. Men en slik praksis er latterlig, og da må det bare settes en grense for når prinsippet skal gjelde. Her vil mange ha ulik oppfatning av hvor grensen skal gå. For min egen del synes jeg ikke det er verdt å bruke tid og energi på å få refundert utlegg for en telefonsamtale – andre kan være av en helt annen oppfatning. De vil kanskje lykkes med refusjon om de tar kontakt med Apple. (Apple liker forøvrig ikke å betale penger, men heller gi gavekort, rabattkort eller produkter.)

Norge har en veldig sterk forbrukerlovgivning i forhold til andre land, og flere og flere blir bevisste på sine rettigheter i forhold til dette. Men noen ganger synes jeg det kan bli litt for mye av det gode.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Telefonregning + Apple Support

Innleggav kenzo » tir 19.10.2010 18:35

Ja, det kan du.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]