Maskinen skades ikke under transport, man regner ikke med slikt - da er i så fall systemet håpløst og lite troverdig. "Nei, vi kan ikke garantere at du får maskinen hel tilbake".
Dette er, som innlegger skriver, mafia metoder og skremselspropaganda. Vanlig praksis er at VERKSTEDET tar backup og ikke en fjortis bak en eller annen serviceluka. At Eplehuset etc har samme praksis er fordi at de faktisk HAR lokal teknikker som reparerer maskinen.
Infocare kan faktisk gjøre jobben de også, Elkjøp ønsker ikke det for da tjener de ikke den tusenlappen (13 åringen krever jo bare 99,5 i timelønn). Be om at Infocare skal gjøre jobben neste gang, be dem skrive det på servicenotaen til verkstedet, så får du det gjort av proffer og ikke noe Elkjip skvip.
Hei igjen macsmekker
Med mafia metoder så menes: "man blir stilt ovenfor et valg som egentlig ikke er et valg, blir som gjør A og lev eller gjør B og dø eller som mafia-elkjip: gjør A og mist alt du har, gjør B og behold alle data". Elkjip spiller på kundens frykt for å miste liv (les: miste data), når de heller kunne bedt verkstedet om å ta kopi HVIS det var nødvendig. Når da motivet bak er økonomisk, også som mafiaen, så blir "mafiametoder" egentlig et dekkende begrep.