hendelsesløysa skrev:Dette er, som innlegger skriver, mafia metoder og skremselspropaganda. Vanlig praksis er at VERKSTEDET tar backup og ikke en fjortis bak en eller annen serviceluka. At Eplehuset etc har samme praksis er fordi at de faktisk HAR lokal teknikker som reparerer maskinen.
Infocare kan faktisk gjøre jobben de også, Elkjøp ønsker ikke det for da tjener de ikke den tusenlappen (13 åringen krever jo bare 99,5 i timelønn). Be om at Infocare skal gjøre jobben neste gang, be dem skrive det på servicenotaen til verkstedet, så får du det gjort av proffer og ikke noe Elkjip skvip.
sees skrev:Hvis du ser det i fra butikken sitt ståsted, så vil de gjerne at du skal ha backup FØR maskinen sendes til service-sted, da ingen vet helt sikkert om maskinen skades under transport.
Skulle det være slik at maskinen blir ødelagt en ellerannen plass i service-kjeden, så kan du få en ny maskin av leverandør. Det koster, i dette tilfelle Elkjøp, innkjøpsprisen av en ny Macbook.
Dine data derimot er umulig å prissette.
dundee skrev:[Backup for å sikre mot tap og skader som oppstår i transport eller på grunn av feil under reparasjonen er butikkens ansvar.
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere