av FT » søn 05.06.2011 18:25
Hallo
Gadd ikke lese hele tråden, men vil fortelle litt om noe jeg opplevde hos eplehuset.
Kjøpe en MacBook Pro med nVidia skjermkort som det var kjent fra fabrikken at det var problemer med. Feil av typen svart skjerm ol.
En morgen maskinen starter, starter ikke skjermen. Jeg dro ned til eplehuset for å levere den. Det gikk bra, og jeg presiserte at den var innenfor garantitiden. De sa seg villige til å se på den. Etter noen dager kommer det melding fra de; grunnet "knekt" feste til en ramslot fungererer ikke skjermkortet bla bla bla… + mange interessante dataord (som hadde fått oldemor til å gå til anskaffelse av ny maskin). Feste til ramsloten er en liten plastdings som holder den på plass. De mente også at maskinen ikke fungerte på grunn av dette og at jeg måtte bytte hovedkort. Når jeg er hjemme med maskinen starter jeg den helt fint (med svart skjerm) og henter ut alle data ved hjelp av remote desktop.
Beviser at de har tatt feil. Ikke nok med det, jeg beviser også at det er de på verksted som har knekt ramsloten. Noen dager før jeg leverte den hadde jeg tatt bilder for ei venninne om hvordan hun skulle sette i ny ram på sin.
Saken tar noe lang tid, totalt er den inne 2 mnd til reperasjon og får nytt hovedkort byttet på garantien. Ette det har jeg ikke gått til eplehuset selv om maskinene jeg eier nå har Apple care.
——————————
Du bør være litt streng med de, be de lage en skriftlig forklaring på hvorfor fallskaden har ødelagt av/på knappen. Blir det fortsatt problemer fikser du det selv.