av maccanj » tir 08.11.2011 20:24
Hei,
I august kjøpte jeg min første MBP, jeg kjøpte en oppgradert versjon til 24000kr. Dag nr 1 fikk jeg problemer med den, den fryste seg og hengte seg opp i programmer. etter noen dager med trøbbel fikk jeg også trøbbel med en vifte som går konstant bare man ser filmer på youtube, den ville ikke skru seg av fordi programmer ikke ville lukke seg osv. Jeg hadde flere problemer å bestemte meg for å levere den inn på eplehuset i Bergen. De sa det gikk to uker som egentlig var for lenge, da jeg studerer.
Da de to ukene hadde gått fikk jeg en melding om at maskinen var klar til å hentes, da fikkk jeg vite at den hadde vært i stavanger hos norges beste apple tekninker og at de kun hadde byttet harddisk og gjennoprettet maskinen. Jeg kommer hjem og er fornøyd. Jeg skrur på maskinen, det første som skjer er at maskinen fryser seg, musepekeren virker ikke og viften går som et damplokomotiv. Maskinen er altså ikke ordnet skikkelig.
Dagen etter går jeg igjen ned til eplehuset i Bergen og forteller det som har skjedd, han tar en titt på maskinen og forteller at det fortsatt er noe feil, som at viften går og at skjermen plutselig blir helt svart. Han sier de må ta den inn og reparere den og at dette tar to uker, det har ikke jeg tid til en gang til siden jeg har nok med eksamener dette året. Jeg spurte om reklamasjon, siden det står i norges lover at om tingen ikke er reparert etter første innsending har man krav på reklamasjon/ garanti.
Hva skal man gjøre i dette tilfellets?