Suveren service av Eplehuset Operapassasjen

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Suveren service av Eplehuset Operapassasjen

Innleggav decathlon » ons 23.11.2011 14:22

Har nettop kommet hjem fra Eplehuset i Operapassasjen i Oslo, og føler for å skryte av den servicen de har vist meg.
Vi har hatt en Imac 24" 3.06 i tre år. I vår så begynte den å krangle, og vi måtte ha den inn til service. Det viste seg fort at det var som fryktet, harddisk krasj. Dessverre tok det en måned å få tilbake maskina, men det er også det eneste negative jeg har å si i denne saken.
Samtidig fant Eplehuset ut at det var feil på skjermen, og byttet denne.
Vi fikk igjen maskina, men ikke lenge etter gikk den i stå igjen. Inn til Eplehuset, to nye uker på service, og kom tilbake med ny harddisk nok en gang, og nytt videokort. Fordi det var så kort siden vi hadde fått maskina tilbake så hadde vi ikke fått satt i system backupen vår. Jeg foreslo derfor for Eplehuset at de som en gest og siden det var mindre enn tre måneder siden vi hadde fått ny disk, at de tok en gratis backup for oss. Dette aksepterte de glatt, og fiksa det.
Torsdag forrige uke fikk vi tilbake maskina, og søndag streika den på nytt, med skjermkortfeil og harddiskkrasj. Ny runde inn til Eplehuset på mandag, og denne gangen sa jeg at vi gjerne ville ha omlevering til ny maskin. De sa de forstod det, men måtte se på den. I dag tidlig ringte de meg tilbake, og sa de aksepterte omlevering. Så nå sitter jeg her da, og har så smått begynt å sette opp igjen en splitter ny 27" som var det alternativet som erstattet vår gamle 24". Jeg spurte også i dag om de kunne ta en backup av vår gamle disk og legge inn på en ekstern disk for oss, og siden det vr kun fire dager siden sist vi hadde fått maskina tilbake om de gjorde dette for egen regning. Det var heller ikke noe problem.

Suveren service av Eplehuset, jeg kommer til å anbefale de for alle mine Mac venner!
medlem i 222 måneder
 

Re: Suveren service av Eplehuset Operapassasjen

Innleggav AndreasP » ons 23.11.2011 14:40

Flott at du kommer med gode erfaringer, blir ofte negative som blir dratt frem:)

Har også gode erfaringer med Eplehuset Operapassasjen, men dette viste service på noe av sitt beste:)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Suveren service av Eplehuset Operapassasjen

Innleggav Stereo Mac » ons 23.11.2011 15:48

Enig, de gir en unik service i norsk målestokk. Lukter litt apple store av de. Kudos.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Suveren service av Eplehuset Operapassasjen

Innleggav brezjnev » tir 13.12.2011 16:53

Har hatt akkurat samme erfaring siste uken.

Leverte en tre år gammel MacBook aluminium til reparasjon for
feil på DVD-spilleren. Kundebehandleren hos Eplehuset i Operapassasjen tok den med seg på bakrommet og skrudde den opp umiddelbart.

Det gikk nesten for fort for meg, som bare skulle levere maskinen på vei til Gardermoen for en ukes ferie.

Eplehuset tok den inn, og reparerte den i løpet av fire dager. DVD-spilleren ble byttet, og de oppdaget også en feil på HD-en. Det hadde jeg selv ikke merket noe til, men de fant en latent feil, og byttet også den.

Jeg hadde tatt backup av det viktigste, men en del mindre viktige ting gikk tapt. Dét klager jeg ikke over, men til neste gang tar jeg fullstendig backup - man kan visst aldri vite når Eplehuset føler for å overhale maskinen utover det man ber om!

Maskinen var kjøpt direkte fra Apple, og alt ble dekket som retting av mangel (reklamasjon).

Alt i alt en særdeles tilfredsstillende service. Eplehuset Operapassasjen anbefales på det varmeste!
medlem i 213 måneder
 

Re: Suveren service av Eplehuset Operapassasjen

Innleggav tiboine » tir 13.12.2011 17:17

fint å høre positive erfaringer til en forandring.
medlem i 150 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron