av decathlon » ons 23.11.2011 14:22
Har nettop kommet hjem fra Eplehuset i Operapassasjen i Oslo, og føler for å skryte av den servicen de har vist meg.
Vi har hatt en Imac 24" 3.06 i tre år. I vår så begynte den å krangle, og vi måtte ha den inn til service. Det viste seg fort at det var som fryktet, harddisk krasj. Dessverre tok det en måned å få tilbake maskina, men det er også det eneste negative jeg har å si i denne saken.
Samtidig fant Eplehuset ut at det var feil på skjermen, og byttet denne.
Vi fikk igjen maskina, men ikke lenge etter gikk den i stå igjen. Inn til Eplehuset, to nye uker på service, og kom tilbake med ny harddisk nok en gang, og nytt videokort. Fordi det var så kort siden vi hadde fått maskina tilbake så hadde vi ikke fått satt i system backupen vår. Jeg foreslo derfor for Eplehuset at de som en gest og siden det var mindre enn tre måneder siden vi hadde fått ny disk, at de tok en gratis backup for oss. Dette aksepterte de glatt, og fiksa det.
Torsdag forrige uke fikk vi tilbake maskina, og søndag streika den på nytt, med skjermkortfeil og harddiskkrasj. Ny runde inn til Eplehuset på mandag, og denne gangen sa jeg at vi gjerne ville ha omlevering til ny maskin. De sa de forstod det, men måtte se på den. I dag tidlig ringte de meg tilbake, og sa de aksepterte omlevering. Så nå sitter jeg her da, og har så smått begynt å sette opp igjen en splitter ny 27" som var det alternativet som erstattet vår gamle 24". Jeg spurte også i dag om de kunne ta en backup av vår gamle disk og legge inn på en ekstern disk for oss, og siden det vr kun fire dager siden sist vi hadde fått maskina tilbake om de gjorde dette for egen regning. Det var heller ikke noe problem.
Suveren service av Eplehuset, jeg kommer til å anbefale de for alle mine Mac venner!