av Thomas74 » fre 27.01.2012 21:55
Kjøpte tidligere i dag en ny MBA i butikk, men denne har store problemer med å koble seg på trådløst nett. Den klarte å koble seg til router i starten, men mistet signalet hele tiden - men kom seg på nett i 10-15 minutter. Deretter kobler den seg til routerne, selv om den mister signalet stadig vekk, men etter dette har jeg ikke klart å komme på nett utenfor routeren (men jeg får pinget routerene).
Kan jeg rett og slett dra tilbake i morgen og heve kjøpet?
Jeg HAR prøvd en god del ting, og synes strengt tatt ikke man skal forvente at kjøper skal måtte gjøre altfor mye for å få produktet til å virke, men for sikkerhets skyld har jeg prøvd det meste jeg kommer på. Blant annet sitter jeg med min MBP, og den funker utmerket - og det har den gjort på samtlige 4 trådløse nett jeg har forsøkt meg på med MBA'en. Jeg har også prøvd å bytte kryptering/skru av kryptering, og bytte kanaler på routerene. Og ja, routerene er av ulike modeller/produsenter. Jeg har også koblet til med iPhonen og oppdatert alt som var mulig å oppdatere av programvare. Jeg har skrudd av og på brannmurer.
red: Har også prøvd å bytte IP, skru av og på DHCP, prøvd manuell IP...