MBA med wifi-trøbbel, heve kjøp?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

MBA med wifi-trøbbel, heve kjøp?

Innleggav Thomas74 » fre 27.01.2012 21:55

Kjøpte tidligere i dag en ny MBA i butikk, men denne har store problemer med å koble seg på trådløst nett. Den klarte å koble seg til router i starten, men mistet signalet hele tiden - men kom seg på nett i 10-15 minutter. Deretter kobler den seg til routerne, selv om den mister signalet stadig vekk, men etter dette har jeg ikke klart å komme på nett utenfor routeren (men jeg får pinget routerene).

Kan jeg rett og slett dra tilbake i morgen og heve kjøpet?

Jeg HAR prøvd en god del ting, og synes strengt tatt ikke man skal forvente at kjøper skal måtte gjøre altfor mye for å få produktet til å virke, men for sikkerhets skyld har jeg prøvd det meste jeg kommer på. Blant annet sitter jeg med min MBP, og den funker utmerket - og det har den gjort på samtlige 4 trådløse nett jeg har forsøkt meg på med MBA'en. Jeg har også prøvd å bytte kryptering/skru av kryptering, og bytte kanaler på routerene. Og ja, routerene er av ulike modeller/produsenter. Jeg har også koblet til med iPhonen og oppdatert alt som var mulig å oppdatere av programvare. Jeg har skrudd av og på brannmurer.

red: Har også prøvd å bytte IP, skru av og på DHCP, prøvd manuell IP...

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: MBA med wifi-trøbbel, heve kjøp?

Innleggav Janii88 » fre 27.01.2012 22:04

Hei, jeg for min del jobber på Lefdal, og du skriver jo at du har prøvd så og si alt, du kan faktisk heve kjøpet på den i.o.m at man har som regel 30 dagers full returrett på de fleste elsktrobutikker nå om dagen, og når den har en feil eller mangel, som din maskin da har så kan du faktisk bytte den, ja :) og jeg ser jo for all del at du har prøvd det meste hehe :)
medlem i 146 måneder
 

Re: MBA med wifi-trøbbel, heve kjøp?

Innleggav Thomas74 » lør 28.01.2012 1:46

Hei, takk for svar:)

Den er kjøpt på en mindre kjede enn Lefdal/Elkjøp, og de har nok en litt mindre fleksibel ordning i så måte - men jeg får se hva jeg får til:)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]