Hei. Jeg har en macbook som er kjøpt på apple.no i november 2009. Har hatt den på service en del ganger, blant annet byttet dekselet bak skjermen 2 ganger pga sprekker bak ved hengslene (som da er ganske vanlig på disse maskinene). Sist jeg byttet skjermen var i slutten av november 2011, nå er sprekkene kommet frem igjen. Jeg var hos eplehuset(de som har foretatt servicene) idag for å få dokumentasjon på at skjermen har vært byttet 2 ganger, også skal jeg få tatt bilde av sprekkene i morgen og sende en mail til Apple om at jeg ønsker omlevering av maskina.
Har litt basiskunnskaper av forbrukerkjøpsloven og vet at jeg har krav til omlevering den 3. gangen samme feilen oppstår, men jeg lurer på hvilke krav jeg har her. Kan de levere meg en "refurbished" macbook, eller hva jeg skal kalle det? En som er ny utenpå men med brukt innmat. Eller må de gi meg en ny macbook?
Hvis de må gi meg en ny macbook, har jeg da krav på en macbook pro? Macbook air har jeg ikke lyst på, og siden denne ikke har CD rom kan de ikke tvinge denne på meg. Men macbook pro koster jo 2000kr mer enn jeg betalte for min.
Vet at apple av og til prøver å vri seg unna forbrukerkjøpsloven, så bare lurer på om noen vet akkurat hva jeg har krav på?
Takk for hjelpen