Forskjell på 1 års std garanti og 1 års applecare garanti?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Forskjell på 1 års std garanti og 1 års applecare garanti?

Innleggav Nikkor1 » lør 08.12.2012 17:46

Hei!

Bare lurte på om noen av dere har erfaring på om det er stor forskjell på std 1 års garanti og applecare garantien på 1 år?

Har kjøpt min macbook pro retina i USA, og er redd for IR skal dukke opp på skjermen i løpet av året. Vurderer derfor å kjøpe applecare for å få dekket dette eventuelt, men hvis 1 års garantien er like god som applecare garantien er det jo ikke noe poeng.

På std garantien har jeg bare 90 dagers applecare service, hva betyr det egentlig? Får jeg ikke snakket med de etter 90 dager?
medlem i 198 måneder
 

Re: Forskjell på 1 års std garanti og 1 års applecare garanti?

Innleggav Nikoraisan » lør 08.12.2012 18:03

AppleCare er på tre år. Det er verdt det om du har utenlandskjøpt maskin. De 90 dagene du har, er telefonsupport. Den utvides også til tre år. Dekker OS X og iLife. Ikke bare hvis du opplever problemer, men også hvis du ønsker å gjøre noe, og du ikke vet hvordan.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Forskjell på 1 års std garanti og 1 års applecare garanti?

Innleggav Nikkor1 » lør 08.12.2012 18:06

Hei, takk for svar.

Men hva skjer etter de 90 dagene? Får jeg ikke like god hjelp etter de 90 dagene?
Jeg har jo 1 års garanti, så selv om det har gått 90 dager burde de jo hjelpe meg fortsatt, innenfor 1 år da såklart. :)
medlem i 198 måneder
 

Re: Forskjell på 1 års std garanti og 1 års applecare garanti?

Innleggav Voodoosurf » lør 08.12.2012 18:28

Etter 90 dager kan du fortsatt ringe men da koster det penger - vet ikke hvor mye men det er dyrt - vil tippe mellom 500.- og 1.000.- i timen men den eksakte prisen finner du sikkert på sidene til apple care.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]