Har bestilt meg en iPhone 6 med expresslevering fra Apple. Fikk tilsendt sporingsnummer og det er TNT som skal levere til meg i Bergen.
Da jeg fulgte sporingen med "Leveringer"-appen så jeg at den hadde fått status "Onforwarded for delivery" (i går, fredag den 14/11 kl 1330)
Jeg regnet da med at TNT var ute for å levere den til meg, men nei. Den ble direkte levert til Posten. Og i samme øyeblikk endret den status fra å være "Express delivery" som jeg fikk hos Apple, til å bli en bedriftspakke.
Da jeg kontaktet Posten ( ei veeeeeldig lite kundevennlig kundebehandler) for å høre om jeg kunne hente pakken selv fikk jeg svar at det kunne jeg ikke, men måtte vente til mandag/tirsdag for levering. ( om ingen tilstede så ble den levert inn på nærmeste postkontor)
Jeg prøvde å argumenter med at dette var en "Express levering" som nå var blitt en "vanlig" bedriftspakke, men det måtte jeg ta med Apple. Det var ikke hennes sak. Jeg spurte også hvorfor forsendelsen var blitt omgjort til en bedriftspakke (siden jeg er privatperson), men dette måtte jeg også ta opp med Apple. ( skikkelig sur dame!!!!)
Uansett. Jeg har i en årrekke bestilt min Apple-gadgets fra Apple Store med expresslevering. Hver gang (med ulike transportører) tar ting tid.
Om en venter på Express levering fra Apple, så ender den som regel opp på postkontoret hvor du må hente selv etter ca 10 dager. (og da har forsendelsen brukt ca 2 dager fra Kina til Oslo ( via Nederland) og ca 8 dager fra Oslo til Bergen ( hjem til meg)
Slå den du