Men hvor kjøpte du maskinen din? Apple Store eller i en "ekstern" butikk. Jeg har kjøpt adskillige produkter på Apple Store, og de har ved behov nesten alltid funnet kvitteringen til meg ved henvendelse. Husk også at det bør holde (tror jeg) at du kan sannsynliggjøre sted og tid for kjøpet, f.eks. ved bankutskrift.
Jeg har ikke noe problem med å godta at det finnes folk som er misfornøyd med Apples håndtering av reklamasjonsretten. Derifra er det et ganske langt stykke til å konkludere med at "Apple (er) kranglete om reklamasjonsrett".
Wavelength skrev:Min konklusjon etter utallige slike diskusjoner om reklamasjonrett er at det meste avhenger av hvem du snakker med.
Det gjelder uansett om det er Apple, Elkjøp eller G-Sport (reklamasjonsretten gjelder på f.eks. dyre jakker også, det er det mange som ikke vet).
Møter du en person som kan det norske lovverket så er det veldig sjeldent et problem.
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Google [Bot]