Ødelagt lader

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Ødelagt lader

Innleggav OlavF » man 03.06.2013 18:33

Laderen til min Air har blitt ødelagt. Gikk fra kun å ha sprukket rett ved MagSafen til at ledningen har slitt rett av ila. kort tid. Laderen og Macen er snart to år gamle. Var innom Elkjøpbutikken jeg kjøpte macen og snakket med en i "servicedisken" (som forøvrig ikke visste oppned på garanti og reklamasjon). Han var i tvil på om det kunne gjøres noe med dette, men fikk beskjed av en kollega at laderen kunne sendes inn. Så presterte han å si at macen også måtte sendes inn dersom laderen skulle bli sendt inn.

Er dette vanlig praksis hos autoriserte Appleforhandlere? Vil jeg kunne gå rett til feks Eplehuset i Storgata og få hjelp der?

Legger ved link til en sak om Elkjøp og ladere, som gjorde at jeg stusset enda mer på servicen. http://m.dinside.no/890097/odelagt-lader-krev-ny

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Ødelagt lader

Innleggav Frk.Retina » man 03.06.2013 19:06

Trenger kun å sende inn lader, men ofte vil de teste maskinen med laderen før den sendes inn. Dette fordi det er greit å vite at alt står bra til med maskinen og batteriet i den i tillegg. Høres ganske dumt ut når det er "fysisk" skade som er grunnlag for utbytte, men sånn er det nå bare. Bare ta med maskinen inn til Eplehuset eller whatever, så ordner vel de det uten at du må levere fra deg maskinen itillegg. Bare ta den med deg NÅR du leverer den inn! :-)
medlem i 134 måneder
 

Re: Ødelagt lader

Innleggav iSigg » tir 04.06.2013 9:13

Hadde akokurat samme problem tidligere i år. Gikk til Eplehuset og trengte bare å sende inn lader. Jeg lurte dog på om det var noe feil med batteri i tillegg med det sjekka vi i butikken og trengte dermed ikke sende inn maskinen.
medlem i 190 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]