Garanti på MacBook Pro

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Garanti på MacBook Pro

Innleggav nordahl498 » søn 23.06.2013 16:43

Heisann!
Lurte på en ting angående garanti på Macbooker kjøpt til Apple. Jeg vet at man får med Apple sin "begrensede" garanti ved kjøp i Apple Store på nett. Gjelder også denne garantien om jeg velger å kjøpe Mac til f.eks Eplehuset eller Mac fra utlandet (Apple London Retail Store)?
medlem i 132 måneder
 

Re: Garanti på MacBook Pro

Innleggav Wavelength » søn 23.06.2013 16:52

Ja, garantien er den samme uansett hvor du kjøper. Men husk at hvis du kjøper som privatperson i Norge så får du også norsk reklamasjonsrett med på kjøpet. Den er mye verdt!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Garanti på MacBook Pro

Innleggav kimern68 » søn 23.06.2013 16:56

Apple gir bare ett års begrenset garanti på sine produkter så vidt jeg har fått med, dette er uansett hvor i verden du handler siden garati er noe du får fra Apple som produsent. Apple har vel også et tilbud om AppleCare som varer 3 år fra kjøpsdato.

Om du handler fra en norsk forhandler som Eplehuset, Humac eller andre selgere, eller norske nettbutikker (apple.no er regnet som norsk nettbutikk) så er du under den norske forbrukerkjøpsloven vil gi deg inntil 5 års reklamasjon avhengig av levetiden til produktet, på en laptop er denne 5 år, mens batterier om de kan byttes har 2 års reklamasjonstid.

Det er viktig å huske at det er forskjell på garanti og reklamasjon, men pga. lovverket i Norge så skal du i allefall slippe å kjøpe ekstra AppleCare så lenge du kjøper hos en norsk forhandler, å kjøpe en maskin på en butikk eller lignende i utlandet vil ikke gi deg rettigheter i forhold til forbrukerkjøpsloven, det er også viktig å ha i bakhodet.
medlem i 140 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron