Tråkig situasjon, kan jeg ta det på reiseforsikring?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: Tråkig situasjon, kan jeg ta det på reiseforsikring?

Innleggav T.B.Hansen » lør 29.06.2013 11:15

Rent generelt om forsikring og datamaskiner:

De reiseforsikringene jeg har hatt, har hatt en øvre verdigrense pr. gjenstand. Denne grensen har vært en del lavere enn prisen på en bærbar Mac.

Forsikringsselskapenes løsning, er å tilby en spesiell verdigjenstandsforsikring. En slik forsikring er dyr. Prisen på de tilbudene jeg har fått, tilsvarer kjøp av en ny Mac annethvert år.

Forsikringsselskaper er til for å tjene penger; ikke for å hjelpe folk...

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Tråkig situasjon, kan jeg ta det på reiseforsikring?

Innleggav magnusalex » lør 29.06.2013 17:22

Verdigjenstandforsikring er ikke nødvendigvis så dyrt. Jeg har forsikret kamerautstyr for ca 40.000 kr, og betaler ca 700 kr i året for det. Gjensidige.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Tråkig situasjon, kan jeg ta det på reiseforsikring?

Innleggav T.B.Hansen » lør 29.06.2013 17:57

OK. Prisene jeg har fått, har ligget på 4—500 pr måned...

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Tråkig situasjon, kan jeg ta det på reiseforsikring?

Innleggav magnusalex » lør 29.06.2013 22:36

Sikker på at du ikke har missforstått, og at det er årspris? Høres veldig dyrt ut, for jeg har hatt flere forsikringsselskaper opp igjennom årene - og ingen har vært i nærheten av slike priser.

På et Canon 7D med 3 L-objektiv og en blits, pluss diverse småtterier betaler jeg som nevnt ca. 700 kr.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Tråkig situasjon, kan jeg ta det på reiseforsikring?

Innleggav stigzy » søn 30.06.2013 1:23

Jeg har også en slik uhellsforsikring på min iPad mini til 4300,- hos Nemiforiskring til 170kr året. Ser at forsikring dekker: "Verdisakforsikringen dekker skader som skyldes en tilfeldig plutselig ytre påvirkning."

Har ikke helt forstått hva som går under den kategorien, og har heller ikke ringt med Nemi og hørt. Det jeg frykter er at den dagen jeg eller min sønn på 1 1/2 år ødelegger iPaden ved et uhell, så får jeg ikke det dekket.

Får jeg f.eks dekket forsikringen hvis jeg mister iPaden i gulvet og den knuses?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Tråkig situasjon, kan jeg ta det på reiseforsikring?

Innleggav kimern68 » søn 30.06.2013 6:03

Jeg har selv anskaffet meg egen forsikring både på iPhone og Macbook'en min i tilfelle det skulle skje noe. Min forsikring er hos IF, her betaler jeg omtrent 3300 kr i året for de to nevnte forsikringene (iPhone/Macbook), pluss reiseforsikring, innboforsikring og ulykkesforsikring på meg selv. Når jeg tegnet disse forsikringene så forsikret jeg meg i forhold til hva forsikringene dekket, og de to verdisaksforsikringene jeg har er det de kaller idiotforsikringer som dekker alt av uhell, forsikringsagenten jeg pratet med mente at jeg kunne kaste macen fra en båt og enda få dekket ny maskin på forsikringen. Og for at folk ikke skal beskylde meg for noe her, så er min mac et viktig arbeidsverktøy for meg, og ikke noe jeg frivillig kaster på sjøen bare for å få ny modell. Disse forsikringene inneholder også tyveriforsikring i tilfelle det også er aktuelt.
medlem i 140 måneder
 

Re: Tråkig situasjon, kan jeg ta det på reiseforsikring?

Innleggav gvalstad » søn 30.06.2013 9:58

stigzy skrev:Ser at forsikring dekker: "Verdisakforsikringen dekker skader som skyldes en tilfeldig plutselig ytre påvirkning."
Får jeg f.eks dekket forsikringen hvis jeg mister iPaden i gulvet og den knuses?


Det vil jeg ikke tro, men dersom noen skremmer/dytter ol slik at du mister den, er du nok dekt.
medlem i 190 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere