av lanekassen » man 02.12.2013 22:36
Jeg kjøpte en 15" Macbook Pro Retina for 5 dager siden, og maskinen er så langt helt fantastisk. Men tidligere idag la jeg merke til en ca 1 cm lang ripe i skjermen, og har ingen anelse hvordan den har oppstått. Maskinen har blitt behandlet som en baby og kun vært fraktet i min svært solide veske, og ikke vært i nærheten av noen spisse deler, så jeg kan ikke skjønne annet enn at feilen må ha vært der da jeg kjøpte den. Noe slikt er selvsagt umulig å bevise, så hvordan stiller jeg ved en reklamasjonssak?
Maskinen er kjøpt i en Elkjøp-butikk for 5 dager siden, bør jeg bare ta kontakt med de og forklare problemet? Jeg fikk en god pris på maskinen, så jeg ønsker ikke å heve kjøpet, men jeg kan heller ikke sitte med en maskin til 22 000 som allerede har en sprekk i skjermen. Har man noen sterkere rettigheter mtp bevisførsel når det er så kort tid siden kjøpet?
Er det andre ting jeg må tenke på når jeg tar kontakt med de?