Ripe i splitter ny retina-skjerm

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Ripe i splitter ny retina-skjerm

Innleggav lanekassen » man 02.12.2013 22:36

Jeg kjøpte en 15" Macbook Pro Retina for 5 dager siden, og maskinen er så langt helt fantastisk. Men tidligere idag la jeg merke til en ca 1 cm lang ripe i skjermen, og har ingen anelse hvordan den har oppstått. Maskinen har blitt behandlet som en baby og kun vært fraktet i min svært solide veske, og ikke vært i nærheten av noen spisse deler, så jeg kan ikke skjønne annet enn at feilen må ha vært der da jeg kjøpte den. Noe slikt er selvsagt umulig å bevise, så hvordan stiller jeg ved en reklamasjonssak?
Maskinen er kjøpt i en Elkjøp-butikk for 5 dager siden, bør jeg bare ta kontakt med de og forklare problemet? Jeg fikk en god pris på maskinen, så jeg ønsker ikke å heve kjøpet, men jeg kan heller ikke sitte med en maskin til 22 000 som allerede har en sprekk i skjermen. Har man noen sterkere rettigheter mtp bevisførsel når det er så kort tid siden kjøpet?
Er det andre ting jeg må tenke på når jeg tar kontakt med de?
medlem i 185 måneder
 

Re: Ripe i splitter ny retina-skjerm

Innleggav Traktor » man 02.12.2013 23:19

Så er det snakk om en ripe eller en sprekk? Det er ganske stor forskjell, så det er nok greit at du har fått det klart for deg hva det er før du tar kontakt med Elkjøp :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Ripe i splitter ny retina-skjerm

Innleggav lanekassen » man 02.12.2013 23:40

Definitivt en ripe. Kjenner den med neglen når man kjenner etter, men ses kun når det er hvit bakgrunn på skjermen.
medlem i 185 måneder
 

Re: Ripe i splitter ny retina-skjerm

Innleggav edo » man 02.12.2013 23:50

Du kan jo prøve å benytte deg av returretten Elkjøp har? :rolls eyes: Hvis jeg var heeelt sikker på at den ikke var selvforskyld så hadde ikke jeg hatt noen betenkeligheter...

Edit: ser at du ikke ønsker å heve kjøpet... Men hva var grunnen til at du fikk den billig? Har den vært brukt så har du jo forklaringen.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Ripe i splitter ny retina-skjerm

Innleggav lanekassen » tir 03.12.2013 2:33

Fikk 20% rabatt på den fordi Elkjøp hadde en kampanje der man fikk rabatt på alt dersom man betalte med Cresco Kredittkort. Så maskinen kostet meg 17 500 istedenfor rundt 22 000, og derfor nøler jeg med å heve kjøpet. Kommer aldri til å få en så god pris på en macbook igjen.
Noe av det første jeg gjorde når jeg fikk maskinen var å laste ned CoconutBattery for å måle batterikapasiteten. Den oppga da at maskinen hadde gått gjennom fire hele ladesykluser, så jeg lurte på om det kunne bety at maskinen hadde vært brukt, men den var plastforseglet når jeg kjøpte den, så jeg vet ikke om det er noe Elkjøp har gjort i ettertid for å selge den på nytt, eller om det er vanlig at batteriet har gått et par sykluser første gang man starter maskinen.
Noen som har noen teorier eller erfaringer rundt det?
medlem i 185 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]