Macbook Retina vil ikke slå seg på

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Macbook Retina vil ikke slå seg på

Innleggav Jarlexx » tir 10.12.2013 13:41

Jeg kjøpte en Macbook Pro Retina i mars i år, og den har fungert helt feilfritt til nå. Maskinen fungerte helt fint igår før jeg dro på jobb. Da jeg kom hjem ville ikke maskinen slå seg på, så jeg tenkte at det var på grunn av at den var tom for strøm. Men selv da jeg plugget i laderen ville ikke maskinen slå seg på, og skjermen er helt sort. Det eneste jeg hører er en lav klikke-lyd inne i maskinen når jeg trykker på power knappen. Denne lyden høres hvert 5. sekund hvis laderen er plugget inn og jeg prøver å slå den på. Har prøvd med SMC-resetting, men det hjalp ikke. Bestemte meg for å levere maskinen til Humac idag så de kan se på den gjennom garantien.

Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Dette kom veldig overraskende på meg, i og med at maskinen fungerte helt uten problemer tidligere samme dag. Noen som også har noe erfaring med Humac sin service? Har av en eller annen grunn en følelse av at de kommer til å fyre løs med at det var min feil osv osv så jeg må betale for reparasjon av maskinen.. :-P

Brukerens avatar
medlem i 134 måneder
 

Re: Macbook Retina vil ikke slå seg på

Innleggav nordickid » tir 10.12.2013 14:03

Høres helt klart ut som en garantisak. Kan være logic-boardet ditt som har tatt tidlig juleferie:)

Har aldri vært borti Humac, men Apple Norges kundeservice er noe av det beste jeg noen gang har vært borti.
Alt var fikset å service bestillt på under 15 minutter. Mange som har noe å lære av Apple her:)

Husk! Det er verkstedet som skal bevise at det er din feil, ikke motsatt. Verksted må kunne dokumentere med bilder på feks uatorisert inngrep eller feks. fuktskader:)

Håper det ordner seg for deg:D

PS: Du har Apples fabrikkgaranti i 1 år, men denne overstyrer ikke forbrukerkjøpsloven i Norge, som sier at du som privat forbruker har reklamasjonsrett på et produkt som er ment å vare i lengre enn 2 år, har reklamasjonsrett på 5 år:)

Brukerens avatar
medlem i 147 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron