Har jeg en case mot Eplehuset?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Har jeg en case mot Eplehuset?

Innleggav Anders0077 » fre 26.09.2014 16:22

Hei alle sammen! Sitter nå, med hue oppi taket etter dette, i kort forklaring:

17 sept: Morgen: Macbook pro mid 2014 vil ikke starte, helt død, og ingenting ser ut til å virke. dette skjedde over natten, la ned lokket og la meg som vanlig dagen før,

18 sept: Levert inn til eplehuset Gjøvik for service - sendt til eplehuset trondheim.

21 sept: mottatt eplehuset trondheim service.

23 sept:kl.14:00 ¨under feilsøking¨spørr samme dag hva dette går ut på, da sier tekniker at dem tester maskinens software og skrur opp maskin for å se etter løse deler, kontakter, fukt, m.m

23sept: kl 15:05 : Fra tekniker : ¨Etter endt feilsøking er hovedkort helt dødt og må byttes, dette går under og er en garantisak, så har bestilt nyttt hovedkort, trenger ingen bekreftelse, da dette går på garantien uanset¨


26 sept: kl 14:05 : Fra tekniker: ¨Hei Anders,

når jeg skrur opp maskinen din igjen nå så viser det seg at det er væske på hovedkort, toppkasse og skjermkabelen. Væsken (seig) ser ut til å ha rent inn fra baksiden av maskinen gjennom luftekanalene.

Jeg kan dermed ikke dekke reparasjonen som en garantisak. For reparasjonen vil det være hovedkort (4899), toppkasse m/batteri (3799) og skjerm (4099) + arbeid (1800). Totalt vil det komme på 14597kroner.

Jeg har lastet opp bilder som du kan se i servicesaken din. Ønsker du forsikringsskriv så må du si ifra om dette.

Beklager så mye, dette burde vært sett i første omgang. Men det var ikke på undersiden, men oversiden av hovedkort og delene. ¨


Jeg får hakeslaepp!!! Hva i all verden! som han selv sier, er dette noe som evt skulle vært merket under første operasjon, jeg bemerker nok engang at jeg aldri har hatt denne på bad, eller nær væske, kun på skrivebord hjemme. Jeg undres også hvorfor dette ikke ble oppdaget den 23 sept? da spørr jeg meg selv : hva har skjedd fra 23-26 sept, når macen min har ligget på vent på servicelageret??? Det er DA denne fukten må ha blitt til?!....

Får ikke mer svar før over helgen, da tekniker ønsket tidligere helg, enn å diskutere med meg, annet enn at han sto på det, at så lenge det er fukt, ingen garantisak?!?

Hva kan jeg gjøre, hvem kan jeg kontakte? Helgen min er uansett gått i dass, ja, jeg vet jeg har en sterk sak, men også dertil mer hodebry,telefoner og papirarbeid!


Takk for innvendinger!


mvh

Anders Hagen

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Har jeg en case mot Eplehuset?

Innleggav Lars A. Gundersen » lør 27.09.2014 0:25

Personlig tror jeg ikke du stiller så sterkt dessverre. Det er riktig at tekniker burde sett det, eller iallfall ventet med å konkludere til vedkommende hadde sett hovedkortet fra alle sider.
Men, alle kan gjøre feil, og det han sier er at han skrudde opp macen fra undersiden og ikke så noe fukt på kortet, og konkluderte forhastet. Men når han skrur løs hele kortet ser han mye fukt.
Du mener fukt må ha kommet på serviceverkstedet, det blir vanskelig å bevise. Faktum er at Macen var død før den kom til serviceverkstedet, dermed stiller du i utgangspunktet svakt i videre prosess.
Det blir jo bare spekulasjon fra min side, men kan det være betimelig å spørre om du er sikker på om du vet at macen ikke ble rørt eller brukt av noen andre fra du så den sist gang i full stand, til den var død morgenen etter? Eller, tekniker skriver at væsken er seig. Det kan kanskje da dreie seg om sukkerholdig væske, som brus el.likn, som har vært der en stund og nå endelig har korrodert og kortsluttet noe.
Bruker noen andre macen din av og til?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Har jeg en case mot Eplehuset?

Innleggav Anders0077 » lør 27.09.2014 0:53

Hei og takk for svar!

Jeg er rimelig fortvilet egentlig, lei meg og skuffet. Kommer til å kontakte forbrukerombudet på mandag uansett.

Nei, det er ingen andre som kan ha rørt den, da jeg bor alene, og som presisert mange ganger er det med veske, og da spesielt evt seig væske, noe som indikerer sukkerholdif drikke, helt utelukkende i utgangspunktet for min del, da jeg kun drikker vann, utenom trening, hvor jeg da er borte fra hjemmet og macen, da drikker jeg poweraid, ellers inne i hjemme driker jeg bare vann, ja jeg er sær på det, men har en sykdomsbakrunn som gjør at jeg meget skjeldent kan drikke noe søtholdig drikk.

Det er klart det kan vli vanskelig å bevise, men dette er et faktum, dette er jo noe jeg ikke sier fordi jeg verken kjeder meg, ei heller prøver på noe som helst.

Jeg har jo vært heldig og fått en låne mac, så den kommer jeg uansett til å ruge på til siste slutt, om det blir forbrukerombudet, advokat, evt rettssak... Så vidt meg bekjent, har jeg krav på å ha denne maskinen d´til servicen er ferdig oppgjort/avklart?

Jeg skrev under på utlån av maskin, men fikk ikke denne med, men så han skulle sende mail om dette. Det jeg nå tenker over, siden det ser ut til at jeg blir ha denne utlåns macen en stund... Hva gjelder forskring på denne? salgsvilkår for utlån?... den går vel ikke på min innbo eller dekker evt tyveri, om så tilfelle skulle oppstå.. Nå tar jeg det vel litt ut av prposjoner, men dette er jo noe man tenker over, den er jo i min eie, nå, så hva skulle skje, om huset f.eks brenner ned, og macen jeg har som utlån blir med i denne? evt tyveri?... jeg har forsikring som dekker noe av dette på spesigikke gjendstander i hjemmet, men dette er jo et utlånsprodukt.. ?

Noen med erfaring på dette?.. jeg er fortvilet, lei meg og skuffet over servicen.


Takk for tilbakemeldinger.


Amdrs

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Har jeg en case mot Eplehuset?

Innleggav geirill » lør 27.09.2014 1:56

Er vel ikke noe grunn for å være skuffet over servicen. Er den fukt skadet så er den fuktskadet. Vektstedet er ikke tjent med at det ikke er garantisak. De tjener jo penger på garantisaker. De vet jo at ikke folk reparerer macen når det blir dyrere en å kjøpe ny. Så det er vel ingen grunn for at de fAker en skade!
medlem i 181 måneder
 

Re: Har jeg en case mot Eplehuset?

Innleggav Anders0077 » lør 27.09.2014 10:45

Nei, det er sant, og dette er jeg fullstendig klar over. Men synes det er merkverdi, at ikkke dette ble oppdaget før, 3 dager etter at den var skrudd opp og godkjent fra eplehuset at dette vae en garantisak. ?!..

Noe som har erfaring ift, det med utlåns mac? Siden det nå ser ut til å drøye med dette, vil jeg jo måtte ha denne macen jeg har vært så heldig å fått låne i mellomtider, men da kommer også spm opp, siden jeg skal ha den lengre.. Hva gjelder forsikring på denne?... den er jo ikke min, men til utlåns, fra eplehuset til kunde, Hva gjelder ved evt, brann, innbrudd, eller min egeninnbo forsikring?... dette er jo ikke min gjendstand, så går jo ikke på min innbo??.. evt tyveri f.eks?.. kan noen hjelpe meg?... blir liksom litt småredd alt dette da, så lenge jeg ikke vet noe om det. Det er helg og vanskelig å få support.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Har jeg en case mot Eplehuset?

Innleggav kmr » lør 27.09.2014 11:32

Dette kan dekkes av en innboforsikring, med en egenandel. Jeg for min del har egenandel på 2000,-. De vil skaffe deg ny på billigst måte, om det er ny eller å reparere den "gamle". Jeg ville helst skaffet ny, da man aldri kan vite om fukten kan ha gått til andre deler i maskinen og får senskader/følgeskader av det.

KM
medlem i 196 måneder
 

Re: Har jeg en case mot Eplehuset?

Innleggav Mars » lør 27.09.2014 13:41

hei anders. kontakt eplehuset så får du svar på alle dine spørsmål om utlånsmac :-)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Har jeg en case mot Eplehuset?

Innleggav Myrland » lør 27.09.2014 20:01

Har du innboforsikring koster dette deg egenandelen.
medlem i 149 måneder
 

Re: Har jeg en case mot Eplehuset?

Innleggav Anders0077 » ons 01.10.2014 14:16

"Problemet" selv om jeg ikke kan skjønne denne konklusjonen. Da den først er tatt opp, for så å bli feilsøkt også er det garanti sak. Etter å ligget 3 dager på verkstedet i påvente av nytt hovedkontor, er det plutselig fukt og ikke garanti sak?!... Undertegnede var også hjemme hos sin mor og far dagen den døde. Ref.tidligere skriv. Hvordan er det da med tanke på evt innbo forsikring? Jeg var jo da ikke i mitt hjem?... Uansett er hele saken sendt forbrukerombudet.

Anders.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]