iPhone 5c sak mot Eplehuset

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

iPhone 5c sak mot Eplehuset

Innleggav Carlaa » man 03.08.2015 19:44

Fikk idag min et år gamle iPhone 5c tilbake fra eplehuset. De hevder at den har vært utsatt for uautorisert reperasjon. De mener at både mobil er åpnet, og skjerm er byttet pga serienummer greia er flyttet på.

Saken er den at jeg har aldri åpnet iphonen eller fått noen andre til å gjøre det. Har heller aldri hatt den på noen som helst form for reperasjon.

Har noen ideer for hvordan jeg kan gå videre? Jeg er helt oppgitt og vet ikke helt åssen jeg skl ta dette. Ble så og si stemplet som en løgner i butikken.
medlem i 104 måneder
 

Re: iPhone 5c sak mot Eplehuset

Innleggav Helge Hafstad » man 03.08.2015 19:53

Du sier ingenting om hvor den er kjøpt, ny eller brukt. Det første du må få avklart er om den er åpnet før du fikk den i hende. Om Eplehuset reparerer iPhone selv eller om de sendes til Apple kjenner jeg ikke til. Men det ville være svært tvilsomt om de setter frem slike påstander uten grunnlag. Det vil kunne slå mye verre ut for dem enn ev for deg. - Ingen forbytting av serienr heller her?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: iPhone 5c sak mot Eplehuset

Innleggav Carlaa » man 03.08.2015 21:05

Den er kjøpt ny hos eplehuset. Den hadde aldri vært åpnet før jeg fikk den. Ingen forbytting av serienummer men selger sa at det måtte være byttet skjerm og var lite villig til å høre på hva jeg hadde å si.
medlem i 104 måneder
 

Re: iPhone 5c sak mot Eplehuset

Innleggav Morse » man 03.08.2015 21:27

Høres ut som om du har truffet på feil kundebehandler. Dessverre er ikke alle av dem er like glupe. En venn av meg var nylig innom for å kjøpe et par nye 27" iMacer her i Stavanger, men fjortis-duden så bare en lett stammende, gammel mann i brun skinnjakke og forsøkte å vise ham iPader og iPhoner i stedet.

Kunden har hørselsvansker, og bad om at man dempet musikken i lokalet, slik at han kunne høre hva denne kundebehandleren hadde å si, men dengang ei.

So much for understanding the disabled – but rich!

Gubben gikk til Elkjøp, og fikk omsider handlet det han skulle...

Og ikke betrakt dette først og fremst som en "sak mot Eplehuset". Det gør deg bare aggresiv, og gir dårlig karma.

Ta på deg din vennlige, hyggelige, men bestemte forbrukermaske, og henvend deg, om mulig, til residerende butikksjef.

Try again, Carlaa!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron