av casablanca » søn 19.03.2017 22:30
Jeg kjøpte en mid-2012 13" Macbook Pro hos Expert i 2014 og den har gått tregt som sirup helst siden første dag. Nå har jeg forstått at denne modellen faktisk har en svakhet med den interne harddiskkabelen og antageligvis ikke er så treg som jeg først trodde.
Jeg leser i noen forum at Apple har et "silent repair program" for dette, hva nå enn det måtte bety (kanskje at de uoffisielt annerkjenner problemet om noen kommer med en slik maskin men ikke vil "reklamere" for det?), men vil gjerne høre om noen andre her til lands har vært borti dette, hvordan de har gått frem og hvor lang tid det har tatt. Dette må jo være en reklamasjonssak.
Ettersom denne maskinen er bygget slik at man selv kan oppgradere minnet åpnet jeg den like godt opp og oppdaget at harddiskkabelen hadde en stygg "knekk" på seg -sikkert årsak til dårlig kontakt og dermed treg dataoverføringen.
Må jeg tilbake til Expert eller hvilken som helst Apple forhandler som finnes her (i Oslo/Akershusområdet)? Maskinen er strøken og jeg vil ikke risikere "røff behandling" og ukyndig service hvis jeg kan unngå det.