NY Iphone 5S "samtale avsluttet" (ikke dekn/dekn blir bort)

Diskuter alt omkring Apples iPhone

NY Iphone 5S "samtale avsluttet" (ikke dekn/dekn blir bort)

Innleggav pinjo » søn 12.10.2014 15:42

Kjøpte denne ubrukt av en privatperson for noen måneder siden.
Var lovt kvittering og skulle betale 4000,-

Møtte opp og personen "forsøkte febrilsk" å komme inn på mailen med mobilen siden kvitteringa skulle være der. Dette lyktes ikke, men jeg trodde på ham og foreslo å betale halvparten midlertidig (har kvittering der dette vises).

Han forsøkte å sende kvittering på mail i etterkant, men helt useriøst: Han sendte et snapshot som ikke viste hele kvitteringen, men bl.a. et ordrenummer og et telefonnummer.
Mailen var fra Tele2, så jeg ringte dem og de sa at ordren jeg hadde fått kopi av gjalt en annen telefon som var kommet tilbake eller noe sånt. IMEI stemte ikke med ordren.

I etterkant kom det div lite sannsynlige unnskyldninger for hvorfor det stod på annet navn osv. Var innom en Mac-sjappe på et senter og oppga IMEI og spurte om det var garanti på den - og ja, men jeg får altså ikke levert den inn på garanti uten kvittering fra butikk.

Har forsøkt SIM-kort fra Talkmore og Netcom, men den oppfører seg ustabilt i 99.99% av tilfellene. Helt i starten (Talkmore) fungerte den normalt, men det varte ikke lenge.
Har klart å ringe ved et par tilfeller, men vips - er den "nede igjen".
Viser alt fra 1-2-null prikker på dekning.

Har også forsøkt alt av reset av hele telefonen, reset nettverk, flymodus av/på og 4G av/på osv. Alt hva jeg har funnet av forklaringer på nett, men uten hell.

Ringer jeg et nummer står det umiddelbart "samtale avsluttet" akkurat som den vet at her finnes ikke dekning og gir meldingen i samme brøkdels sekund.

Bor høyt og ganske sentralt og har to master maks noen km unna. Burde ikke være dekningsproblem.

Noen som har forslag?


Det er datteren som eier den, men nå har vi også kjøpt en maken for å slippe å være uten så lenge. Derfor kan det være aktuelt med salg (hun vil gjerne beholde begge, men....).



Ser at veldig mange har
medlem i 135 måneder
 

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]