Apple tv med Xvid!

Diskusjon rundt Apple TV

Dropper å lage guid

Innleggav siljedal » søn 25.03.2007 12:00

Hei har kommet frem til at jeg dropper den guiden. Da den blir alt for Komplisert for den gjennomsnitlige bruker. (gjorde en test på min bedre halvdel)

Her er noen råd for de som likevell skulle ønske å lære seg dette:
http://www.doom9.net (der finner du alt om encoding/decoding)

For de som har litt peil vill jeg anbefale FFmpegX med X.264(qt component) installert. Det er en god del raskere en QTpro.(støtter også 5.1 aac encoding)

For dere med FCP. ja dette kan dere nok fra før av ;)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav macrules » søn 25.03.2007 15:29

svar skrev:macrules: Hvilken kvalitet valgte du på videoen?
Jeg har nå prøvd meg litt frem, men vist jeg velger 100% konstant kvalitet, så bare lukker programmet seg etter 1. encoding.


Jeg gjorde ingen forandringer enn å øke høyden slik at den ble lik originalen.

Dvs slik som på bildet under. Legg merke til at den tolker høyden feil.

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav svar » tir 27.03.2007 21:58

Nå begynner jeg også å få til filer som lar seg spille av i iTunes uten problemer og med god kvalitet.
Har ingen ATV å teste med enda så får ikke skjekket opp mot det :-(

Hadde jeg bare fått til undertekster også så hadde det blitt bra.
Vurderer å lage en liten guide på dette, men det blir kansje ikke så populært da min metode går ut på å kombinere div windows programmer og div osx programmer.
Ikke har jeg fått til mp4 filer med 5.1 lyd heller, men for meg er ikke det så viktig da de fleste filmer jeg har tenkt å konvertere er kun i sterio uansett.
:-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav bohtho » ons 28.03.2007 11:55

..og det faktum at ATV ikke sender ut 5.1 surround i nåværende versjon heller.. Det kan jeg bekrefte.
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Truls Waage » ons 28.03.2007 12:36

Har ikke ATV optisk lydutgang slik som alle mac'er pr.dags dato har? Hvis den har det, så er det fullt mulig med surround.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav bohtho » ons 28.03.2007 12:45

Joda, og den sender hele tiden ut lyd på alle inngangene. Jeg sier ikke at det ikke er mulig overhodet, men, som sagt, nåværende versjon sender ikke ut 5.1 surround (akkurat som at Quicktime på vanlig mac ikke gjør det heller (men Apples DVD-program gjør det)). Hardwaremessig er det nok mulig, men man må trolig modde AppleTV og legge inn VLC eller hacke den integrerte Quicktime-komponenten e.l. for å få ut 5.1 surround.

(Som jeg skrev her http://mac1.no/forum/viewtopic.php?p=447338#447338 så finnes det allerede moddede AppleTV OS Harddisk-imager ute på nettet)

Hvis ikke Apple oppgraderer dette i en ny firmwareversjon da.

AppleTv støtter derimot Dolby Pro Logic II i dag (altså stereosignal med koding om fordeling på fire høyttalere). Les mer her: http://www.thismuchiknow.co.uk/?p=34
medlem i 209 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 05.04.2007 19:16

Observante nettsurfere har kanskje oppdaget at Apple nylig har lagt til lenker til DivX og Xvid på sin QuickTime Components-side. Interessant å se at Apple nå endelig viser interesse for to svært populære videoformater. Kanskje de snart vil legge til DivX/Xvid-støtte i QuickTime/iTunes?

Burde vært unødvendig å hacke Apple TV for å kunne spille så populære formater. Blir nesten som om iPod ikke skulle kunne spille MP3-filer :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Jon » tor 05.04.2007 19:40

Ang det å konvertere til appletv format, så er det vel sluppet en usb-hardwaresak som gjorde hele greie 2-4x raskere. Et google søk gir deg sikkert navnet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav macrules » tor 05.04.2007 19:43

Dennedu mener?

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Jon » tor 05.04.2007 19:50

det var den jeg tenkte på ja, la ikke merke til at den kommet som nyhet her også. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav bohtho » tor 05.04.2007 20:12

thomasb skrev:Observante nettsurfere har kanskje oppdaget at Apple nylig har lagt til lenker til DivX og Xvid på sin QuickTime Components-side. Interessant å se at Apple nå endelig viser interesse for to svært populære videoformater. Kanskje de snart vil legge til DivX/Xvid-støtte i QuickTime/iTunes?

Burde vært unødvendig å hacke Apple TV for å kunne spille så populære formater. Blir nesten som om iPod ikke skulle kunne spille MP3-filer :)


Dette er nok utelatt av Apple av forretningsmessige (Les:Itunes Store) grunner, men nå som de i første omgang har fått EMI på bedre tanker og har offisielt linket til en open source xvid-komponent så virker det som om Apple endelig tar sjefsstolen fra underholdningsbransjen.

Om de noensinne vil inkludere en open source-komponent (xvid) som de ikke har kontroll på stabilitet og sånt på vet jeg ikke, men jeg håper muligheten for å installere tredjepartskomponenter på Apple TV blir støttet offisielt i en Apple TV-oppdatering i fremtiden (slik som i vanlig OS X og Quicktime).

Spesielt nå som de har linket til open source divx-xvid-komponenter så er det jo lett å se xvid i quicktime og itunes. Og det er til og med allerede instalert xvid osv på Apple TV men det er et strev uten like å gjøre slik det er i dag.
medlem i 209 måneder
 

Forrige

Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]