Apple tv med Xvid!

Diskusjon rundt Apple TV

Innleggav svar » lør 24.03.2007 12:15

En ting jeg lurer på: Kan appleTV hente bilder fra et Apperture bibilotek, eller bare fra iPhoto?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav TorbX » lør 24.03.2007 12:43

Øysteinh skrev:For å forklare komponent, er det en kabel pr. fargekanal (RGB).
Jeg er ganske sikker på at det finnes RGB-Scart overganger, og i såfall er det jo ikke noe problem.


Men særlig ideelt er det ikke? På en gammel 4:3-tv vil man vel få svarte felt oppe og nede? Eller?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Øysteinh » lør 24.03.2007 13:29

Om signalet er Widescreen, ja.
Men AppleTV støtter jo 480i, og det er jo ikke Widescreen så vidt meg bekjent.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav TorbX » lør 24.03.2007 13:38

Okay... Jeg føler ikke dette helt er klart.

Jeg får håpe det dukker opp en test på nettet hvor noen plugger den inn en gammel TV.

Har dere forresten lest tråden på somethingawful? De drømmer opp alle slags muligheter der nå, spesielt spennende er det at noen har foreslått torrentnedlastning i bakgrunnen, bruk av AppleTV som en vanlig mac, den har et skjermkort bra nok til WoW, m.v... :-D

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav svar » lør 24.03.2007 13:47

Jeg leste litt mere rundt dette med xvid støtte, og det viser seg at det ikke er så enkelt å få synkronisert xvid filer med ATV via iTunes pga måten itunes behandler understøttede filer på.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav krisberg » lør 24.03.2007 14:11

Det at en utgang er digital sier ingen ting om den kan distribuere surround eller flere spor.

Men apple-TV har optisk utgang (toslink), som den kan distribuere surround så framt recieveren din har optisk inn, noe de fleste reciever har.

K
medlem i 213 måneder
 

Innleggav macrules » lør 24.03.2007 15:22

Greit, men mange har ett ønske om å spille av sine egne filmer på denne boksen. Da må de i utgangspunktet konverteres til format som AppleTV takler.

Denne konverteringsprosessen dreper surroundlyd som måtte befinne seg i filen. Tips meg gjerne om ett konverteringsprogram som ikke gjør det.

Da hjeper det lite om den opptiske utgangen er_i_stand_til å levere surroundlyd.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

surond aac

Innleggav siljedal » lør 24.03.2007 16:03

Nå støtter aac flerkanals lyd(suround)
Så AppleTV takler nok det... aac er integrert i mp4 standarden.

Xvid, divX å andre codecer funkgerer fint å importere til iTunnes... Movie2iTunes ordner det (den lager først en mp4 referanse film som så blir lagt til i iTunes biblioteket under movies.)

Har 720p 5.1suround filmer i mp4(h.264 aac HE) ligende. (disse spiller iTunes helt fint av. (så ser liten grun til at AppleTV ikke skal klare det)

For å konvertere ac3 til flerkanals aac, bruker jeg beeswet(med beeligth gui) Dette er desverre windows program (men man har jo parralels)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Jeg kjøpte en jeg.

Innleggav KurSiv » lør 24.03.2007 16:19

Jeg tok like godt og kjøpte en. Fikk mail fra Apple idag om at den var sendt. Blir spennende å teste ut hvordan det hele virker i praksis. Må tilstå at jeg ikke helt vet om dette kommer til å blir en liten boks jeg digger eller noe som føles som et dårlig kjøp. :-!
Men nå er det hovedsaklig for å styre musikken til annlegget så det regner jeg med at den gjør glimrende. samtidig så er det en del podkaster jeg abonerer på så kan være fint å få rett på tv.
DivX og Xvid er ikke så prikært, (For meg altså) men hvis muligheten for å fikse litt her og der så virker det ville det gjort dagen. :)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav macrules » lør 24.03.2007 16:19

Nå støtter aac flerkanals lyd(suround)
Så AppleTV takler nok det... aac er integrert i mp4 standarden.


Greit, men hvilket mac program lar deg konvertere en divx film eller dvd film til dette format?


Xvid, divX å andre codecer funkgerer fint å importere til iTunnes... Movie2iTunes ordner det (den lager først en mp4 referanse film som så blir lagt til i iTunes biblioteket under movies.)


Om du har lest linken tidligere så ser du at AppleTV mangler codec. Så det hjelper lite at iTunes kan spille av disse filmene på macen når AppleTV ikke kan. Man må altså installere f.eks perian på AppleTV for at det skal gå.
Dette er ikke standard slik AppleTV leveres i dag.

Har 720p 5.1suround filmer i mp4(h.264 aac HE) ligende. (disse spiller iTunes helt fint av. (så ser liten grun til at AppleTV ikke skal klare det)


Nei det gjenstår å se. Håper noen kan bekrefte dette snart.

For å konvertere ac3 til flerkanals aac, bruker jeg beeswet(med beeligth gui) Dette er desverre windows program (men man har jo parralels)


Fint at det finnes en løsning på windows siden da jeg enda ikke har hørt om ett mac program som gjør jobben.

Kan du forklare meg fremgangsmåten?
Ta utgangspunkt i en dvd ripp. Video_TS mappe eller .ISO format.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

SKal lage en guide

Innleggav siljedal » lør 24.03.2007 17:00

Macrules: Skal lage en guide innen i morgen formidag..

Den vill ta for seg:

#Demuxing VOB og MKV (mesteparten av mkv er allerede h.264 encodet)
#reencoding/conversion ac3-->aac5.1
#reencoding til h.264 (for de filene som skulle trenge det)
#muxing til mp4 container


Noen av disse tingene må dessvere gjøres i windows (med mindre man har fcp med compressor2). Men skal prøve å komme med OS X løsninger så langt det er mulig.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » lør 24.03.2007 17:49

MediaFork ripper lyd i flere kanaler tror jeg.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav macrules » lør 24.03.2007 18:43

Takk siljedal, ser frem til det. :)


Takk til deg også Per-Kristian, dette må testes.

Kan ikke bekrefte at det virker siden jeg ikke har AppleTV, men lastet ned programmet. Her er bilde:

Bilde


Håper noen som har fått seg AppleTV kan teste om dette virker. At man får surround. Jeg kunne ivertfall velge en image fil av DVD uten å mounte den først. Så dette virker lovende. Alt i en operasjon. :)


----------
Okei, da har jeg prøvd å konvertere en dvd.
Det er en .img image fil på 4.17 GB

Valgte beste kvalitet på lyden som på bildet over.
Valgte også samme størrelse på video signalet som originalt. (720x304)
MPEG4

Konverteringen tok ca 45 minutt på en Mac pro. Maskinen ble ikke brukt til andre ting og alle andre program var slått av.


Den endelige filen ble på 1.17 GB

Ble det surround? Vel, virket ikke som quicktime skjønte at det var surround. Har usb surround hodetelefoner, hørtes stereo ut for meg.

Fra info bildet i quicktime:


Bilde

VLC derimot var litt smartere. Der var lyden surround aktig og info viser dette:

Bilde


Hvilken codec krever quicktime for å spille av surround/5 kanals AAC ?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav svar » søn 25.03.2007 9:02

macrules: Hvilken kvalitet valgte du på videoen?
Jeg har nå prøvd meg litt frem, men vist jeg velger 100% konstant kvalitet, så bare lukker programmet seg etter 1. encoding.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Unkny » søn 25.03.2007 9:10

fytti rakkeren! For en tid det tar å exportere en xvid film til apple tv format.

Noen programmer som gjør dette raskere enn Quicktime ?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]