Apple TV - installert på MacBook!

Diskusjon rundt Apple TV

Innleggav simen » tor 29.03.2007 11:37

Piratkopiering kan mange ganger føre med seg mer salg. Se på MS Office. Er først når alle er avhengige av Office at MS er så imot piratene som de elsket før. Kyniskt!

Så over til saken...

Det at AppleTV kan støtte flere formater ser jeg ikke hva Apple har imot. Dette må jo være et godt salgsargument at den støtter flere formater.

Apple har aldri likt at OS'ene deres kan brukes på andre maskiner, som at Mac OS X ikke kan brukes på vanlige PC'er. Før var de åpne sålenge alt var en Macintosh (noe AppleTV forsåvidt er). Nå ser vi at Apple også ønsker å bestemme over dette. Jeg kan jeg se potensielt tap her ved at folk heller bruker sin MBP f. eks. og bruker denne fremfor å kjøpe AppleTV. Men Apple må jo innse at det er kun et fåtall av brukerne som vet om dette og som har kunnskaper til å gjøre dette.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav kajac » tor 29.03.2007 13:23

Er det mulig å gå motsall vei, altså installere Mac OS X tiger på en Apple TV boks?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav EinarJ » fre 30.03.2007 0:41

kajac: Les tråden er du snill?

Poengene tidligere har jo vært at det er en smule problematisk å få STYRT OSX på Apple TV, og hva skal du egentlig med full OS X?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav macrules » fre 30.03.2007 1:15

Legger inn linken her og siden det er relevant i forhold til tema.

Så kan vi jo spørre da om artikkelen i linken over stemmer?
Noen her som har hacket litt og fått AppleTV OS'et magisk tilbakestilt slik den var?

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav KuaJmC » tir 03.04.2007 1:12

magnerlu90 skrev:Apple TV er en endret versjon av Finder, derfor lagde jeg en ny bruker (på den vanlige partisjonen min med Mac OS X 10.4.9) som het Apple TV. Jeg lastet ned Apple TV OS og la over de nødvendige filene. Gjorde om plasseringen av Finder, slik at jeg nå har en Finder.app for Apple TV og en for den vanlige brukeren. Deretter la jeg til er crack-fil inne i Finder.app og alt funket, etter en restart.

Til og med vanlig Mac OS X funker fint med den vanlige bruker-kontoen.

:D

Hei, har surfet litt, men finner ikke en tutorial som går ut på å ha en brukerkonto for apple tv med apple tv finder.app, mens resten av systemet bruker original finder.app. hva med litt hjelp? :)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » tir 03.04.2007 1:24

Jeg fulgte en guide på InsanelyMac.com, men denne blir stadig oppdatert og versjonen med to kontoer er for lengst borte (tror jeg). Det er jo bedre å slippe å ha to kontoer, og å bare kunne starte backrow rett fra docken eller få det til å erstatte Frontrow.

Det finnes en pkg som jeg har, som erstatter Frontrow med backrow/Apple TV, men denne er litt ulovlig..... (:)

Dette er hva jeg husker fra guiden:
    Det du gjør er at du lager to kontoer, den ene for Apple TV, den andre for andre ting.

    På den kontoen "for andre ting" må du finne flere filer som er nødvendige for Apple TV, image av Apple TV-OS, og en patchet finder-fil (som du etterhvert skal legge inne i Finder.app)

    Når du har funnet filene legger du dem slik at de er tilgjenlige for Apple TV-kontoen, så logger du inn på Apple TV-kontoen. Legger backrow-filene (sammen med noen andre filer) på desktop. Tuller litt med filrettighetene. Forteller terminal at på denne kontoen skal finder.app være plassert et annet sted. Patcher Finder.app som nå ligger på et annet sted.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav macrules » tir 03.04.2007 1:34

Ok, hva er status for deg pr idag da?

Hvordan funker boksen din? Hva kan den gjøre? :-D

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » tir 03.04.2007 1:43

Min (ekte) Apple TV kan spille 720p divx og xvid, men bare via en egen fil-browser:
Bilde
Jepp... Jeg har mekket iconet selv (ikke HEEELT fra bånn, da :P )

....og i morgen får jeg en 100GB(7200RPM) harddisk fra komplett.no, da skal jeg installere Mac OS X 10.4.9 og se hvordan det funker.
(den originale harddisken i Apple TV er 40GB. Og bare 4200RPM, tror jeg)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav simen » tir 03.04.2007 1:49

Dagens ungdom har for mye penger :P

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » tir 03.04.2007 1:51

Jeg er uenig!
...nå er jeg blakk :(

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav macrules » tir 03.04.2007 1:51

Genialt magnerlu90, ser stygt ut for silverscreenen min nå... (:)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Forrige

Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]