xvid konvertering til apple tv

Diskusjon rundt Apple TV

xvid konvertering til apple tv

Innleggav Unkny » tor 05.04.2007 20:06

Hei!

Jeg har masse vis av tv serier osv i xvid format. Hvordan kan jeg konvertere disse så jeg får spilt dem på min Apple tv ?

Jeg har prøvd med Quicktime, men det tar jo EVIGHETER!

Noen ideèr ? Er det noen program som kan gjøre det raskere ?

Håper på noen kjappe tips!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Gaijin » tor 05.04.2007 20:08

VisualHub er kongen av konvertering!!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Garf » tor 05.04.2007 21:17

Ja, VisualHub er tingen. Det er et glimrende program, og på en veldig smart måte klarer den å bruke CPUen maksimalt uten å ødelegge for de andre programmene. Så du kan la den konvertere filer i bakgrunnen uten at du merker noe treghet i programmene du jobber med i forgrunnen.

Har ikke møtt noen filformater den ikke takler ennå. Det er drag and drop, den tar gladelig imot VIDEO_TS-foldere, og de grunnleggende innstillingen er veldig enkle. Sett kvalitet på "high" og klikk "start".

En liten advarsel: Pass på at det ikke er apostrofer (f.eks "Time's End") i filnavnene til filene du skal konvertere. Hvis du har huket av for "Import to iTunes" så blir ikke disse filene importert. Men de blir liggende i import-folderen så du kan gjøre det manuellt etterpå.

Du kan laste ned en prøveversjon som lar deg konvertere de første 2 minuttene, så kan du se hva programmet kan gjøre. Husker ikke hva det kostet å kjøpe det, men det var 20-something dollars, vel verdt det.

Det tar tid å konvertere, men VisualHub er raskere enn QuickTime, og filstørrelsen blir også mindre.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 06.04.2007 21:28

ffmpegx er flott til å konvertere alt mulig

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron