Apple TV hakker ved airplay fra mac

Diskusjon rundt Apple TV

Apple TV hakker ved airplay fra mac

Innleggav nightking » tir 04.09.2012 22:45

Hei!

Etter mountain lion kom noe jeg lengtet etter! streaming fra min macbook pro 17 til apple tv (1080p). MEN er jeg skuffet over hvor dårlig det funker! Jeg har tidligere brukt handbrake for å konvertere filmer og så lastet opp til ipad og streamet via dette. Det fungerer helt utmerket! Noe jeg håpet å slippe nå som dette kom. Men fy flate for noe ustabile greier! Hakker hvert 10.ende sekund. Går ikke ann å se på film fra dette. Er det noe jeg gjør galt?

Det er også sånn om jeg quicktime eller VLC player..

Får forresten ikke lyden over på hjemmekino anlegget mitt hvis jeg bruker VLC. er det noe mulighet for å få dette til? Har brukt airparrot, men syns ikke det funka så bra!

Håper noen kan svare meg :)

Har forresten nyeste apple TV og macbook pro 17" 2011 modell. Og 15/15MB bredbåndslinje. Og thomson tg789vn router fra nextgentel!
medlem i 189 måneder
 

Re: Apple TV hakker ved airplay fra mac

Innleggav Wavelength » tir 04.09.2012 23:04

Hva gjelder lyden i VLC så må du endre ut-kilde i menyen til VLC.

Det at det hakker har nok noe med at du bruker en router fra Nextgentel. De er ikke akkurat kjent for å være kraftige.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Apple TV hakker ved airplay fra mac

Innleggav nightking » tir 04.09.2012 23:13

Ok.. Takk. Da løste problemet med lyden seg hvertfall :D
Men hvorfor hakker det ikke når jeg bruker ipaden? D går jo via samme router..
medlem i 189 måneder
 

Re: Apple TV hakker ved airplay fra mac

Innleggav Wavelength » ons 05.09.2012 8:48

Trolig fordi Airplay via Macen krever en del mer. Det er jo en del mer informasjon på en datamaskin kontra en iPad som er nærmest laget for formålet.

Anbefaler å kjøpe en router med 5gHz nettverk (mye raskere) som du kobler til routeren fra Nextgentel. Et bra alternativ er jo Airport Express. Tips kan jo være å kjøpe på Elkjøp, og heller returnere om det ikke hjelper.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Apple TV hakker ved airplay fra mac

Innleggav Truls Waage » søn 09.09.2012 13:11

Ikke for å kapre tråden, men jeg opplever samme problemet. Har samme MBP som deg.

Ved å endre oppløsningen på streamen til 1024x768 (for vitenskapens skyld) så var avspillingen helt perfekt med henhold til framerate. TV'en min takler bare 720p uansett, så for meg hadde det vært ønskelig å bare kjøre 720p signal. Men dette går ikke an? Får kun velge 1280x800 under "scaled", og da blir hele bildet forskjøvet 3-400 piksler til venstre, slik at jeg får en svart bord på venstre side... Kun med 1080p viser bildet korrekt.

Noen som har gjort dette selv, og lykkes?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Apple TV hakker ved airplay fra mac

Innleggav kim123 » ons 26.06.2013 17:59

Tar opp denne tråden igjen.
Jeg har samme problem. Har Apple tv gen. 2, AirPort Express og MacBook Air.

Vil man kunne unngå hakking ved streaming om man kjøper den nye AirPort Extreme 802.11 ac?
medlem i 130 måneder
 

Re: Apple TV hakker ved airplay fra mac

Innleggav T.B.Hansen » ons 26.06.2013 19:14

Den nye Extreme er betydelig raskere enn eldre modeller; også om man ikke har 802.11ac-utstyr. Kan ikke anbefales nok!

Men: Streaming av musikk er ikke spesielt krevende. Ustabilt nett skyldes gjerne forstyrrelser, og da spiller ting som andre nettverk, andre trådløse systemer, vegger og tekniske installasjoner i huset, og plassering av utstyr, større rolle enn hastigheten på routeren.

Gå gjennom de vanlige sjekkpunktene for nettproblemer (mange tråder om dette her). Finn en kanal som ikke er overbelastet, flytt andre trådløse dingser vekk fra nettverksutstyret, og plasser routeren mest mulig fritt og sentralt i leiligheten. Prøv forskjellige plasseringer om nødvendig.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Apple TV hakker ved airplay fra mac

Innleggav kim123 » ons 26.06.2013 21:50

Musikk går smertefritt. (sitter kun 2 meter unna routeren), men har en del elektronikk i samme skap som routeren står.

Hvis jeg streamer high qual filmer hakker det litt så det blir plagsomt å se og jeg mistenker at det er den trådløse hastigheten som er årsaken til hakkingen. Hadde vært interessant å prøvd med den nye Extreme :)
medlem i 130 måneder
 

Re: Apple TV hakker ved airplay fra mac

Innleggav Wavelength » ons 26.06.2013 22:20

Har du prøvd f.eks Beamer?

Airplay Mirroring har hakket for meg, mens Beamer spiller av video-filene smertefritt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Apple TV hakker ved airplay fra mac

Innleggav kim123 » ons 26.06.2013 22:36

Har ikke prøvd. Kan laste ned og prøve.
medlem i 130 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]