Manglende undertekst på Netflix.

Diskusjon rundt Apple TV

Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav stejorge » tor 18.10.2012 8:57

Er det andre som har problemer med undertekst på ATV2?
Har 2 x ATV2 JB med fw 4.4. Problemet er at jeg ikke får opp subs, ser jeg samme film/serie på iPad så er teksten der.
medlem i 211 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav HenrikWL » tor 18.10.2012 10:49

Får du ikke opp undertekst-valget når du holder inne knappen på fjernkontrollen?

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav ENohnstad » tor 18.10.2012 11:01

Satt 1 time selv og prøvde å fikse. Også ATV 2 med jailbreak. Funker på Ipad/Iphone etc. Jo Henrik, valget om tekst(gjerne finsk,dansk,svensk,engelsk,norsk) kommer opp. Utrolig frustrerende. Vi liker å ha det høyt, men med 3 barn må volum noen ganger begrenses, så tekst essensielt :-)
medlem i 138 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav Andre71 » tor 18.10.2012 11:17

Jeg trykket to ganger opp på fjernkontrollen. Fikk da opp vindu med info om filmen og en tekst "hold inne midtknappen for teksting".


Andrè
medlem i 138 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav ENohnstad » tor 18.10.2012 11:20

Andre71 skrev:Jeg trykket to ganger opp på fjernkontrollen. Fikk da opp vindu med info om filmen og en tekst "hold inne midtknappen for teksting".


Andrè


Valget er ikke vanskelig å få opp, men teksten kommer ikke ;)
medlem i 138 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav stejorge » tor 18.10.2012 12:00

Kan dette ha med JB å gjøre eller forekommer det også på bokser uten JB, eventuelt hvilke FW virker subs på?
medlem i 211 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav TheRealChristoffer » tor 18.10.2012 12:07

Har nyeste os orginal. Fngererr fint

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav Andre71 » tor 18.10.2012 12:46

ENohnstad skrev:
Andre71 skrev:Jeg trykket to ganger opp på fjernkontrollen. Fikk da opp vindu med info om filmen og en tekst "hold inne midtknappen for teksting".


Andrè


Valget er ikke vanskelig å få opp, men teksten kommer ikke ;)



Aha :) Ja.. da er det jo litt verre. Fungerte helt fint hos meg... min er ikke jailbreaket.

MEN.... jeg måtte starte Appletv helt på nytt før Netflix oppførte seg bra. Vet ikke om det er en løsning for deg, men det utgjorde en forskjell her hos meg.


Andrè
medlem i 138 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav stejorge » tor 18.10.2012 17:53

Oppdaterte til siste fw via seas0npass, og da var subs på plass, samt mulighet til å endre lyd, det manglet i fw 4.4

Synd egentlig da jeg synes 4.4 er mer oversiktelig, spesielt da XBMC og netflix er eneste bruksområde.
medlem i 211 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav kongen597 » fre 19.10.2012 14:18

Mye snakk om hvordan få undertekst på norsk i Netflix, men hvordan får en skrudd AV underteksten i dei filmene som har norsk tekst?
medlem i 161 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav HenrikWL » fre 19.10.2012 14:33

Det er ikke alle det går på. Jeg mener å ha lest en plass at på noen av filmene så har distributøren (altså de Netflix kjøper filmene av) solgt filmene med teksten brent inn i filmen. Av en eller annen grunn. :S

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav Soft » fre 02.11.2012 23:02

Hvordan får dere til å logge in?, jeg har atv2 4.4.4 JB med firecore.
Finnr netflix under internet men får ikke logget på

Account or password incorrect (117)

Hjelp ;-)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav stejorge » fre 02.11.2012 23:41

Netflix skal ligge som egen app. Men du bør oppdatere til 5.1 via firecore for å få fult utbytte.
medlem i 211 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav aos2 » søn 04.11.2012 18:51

Vet ikke om dere har funnet ut av det. Hadde samme problem hos meg. Du må starte filmen, så sette den på norsk tekst. Så må du gå ut av filmen og starte den igjen med å forsette avspilling. Da kommer teksten på. Fungerer hos meg.
medlem i 170 måneder
 

Re: Manglende undertekst på Netflix.

Innleggav Sorry » søn 18.08.2013 23:30

Noen som vet hvordan men kan stille inn slik at Netflix alltid viser norske undertekster dersom det er tilgjengelig? Føles litt unødvendig å måtte stille dette manuelt.
medlem i 171 måneder
 

Neste

Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]