AppleTv hakker

Diskusjon rundt Apple TV

AppleTv hakker

Innleggav biffen88 » tir 30.10.2012 0:17

Hei

Jeg har siste utgave av AppleTv og ny MacBook Air med Mountain Lion. Da jeg streamer filmer fra Macen til AppleTv så hakker det ofte flere ganger igjennom filmen, men det hakker ikke på Macen. Hvis jeg feks har en HD film på macen som jeg streamer så hakker det konstant.

Jeg bruker AirPort Express som ruter i leiligheten og har koblet AppleTv via WiFi til ruteren.
Jeg har en internett tilgang på 10/2. Noen som har en løsning på dette for meg?
medlem i 137 måneder
 

Re: AppleTv hakker

Innleggav vikingbear » tir 30.10.2012 9:59

Streaming over WiFi er ofte problematisk. Du må bare søke feks på dette forumet, hos Apple eller Google og prøve ulike forslag til hva som kan skape forstyrrelser på nettet ditt. Det er bare å begynne i en ende og prøve å optimalisere forholdene/ minimalisere forstyrrelsene.

En kablet forbindelse til ATV vil selvsagt fungere mye bedre, men det er vel ikke det du ønsker
medlem i 175 måneder
 

Re: AppleTv hakker

Innleggav stuttboksa » ons 21.08.2013 15:47

Hei.

Jeg har MBP retina midten av 2012. Jeg sliter også med at det hakker når jeg streamer direkte fra nett. Jeg bruker Airport Express. Har linje som jeg akkurat nå testet til ca. 25/25. Noen som har forslag til hva dette kan skyldes?
medlem i 183 måneder
 

Re: AppleTv hakker

Innleggav T.B.Hansen » ons 21.08.2013 16:04

Det er mange tråder her om ustabilt nettverk. Stikkord: Forstyrrelser fra andre nett (løsning: finn en kanal som ikke brukes av naboen), andre trådløse dingser (løsning: bruk minst mulig av slikt, og plasser det lengst mulig unna nettverksutstyr) eller bygningsmessige forhold (løsning: forsøk å plassere nettverksutstyret på andre steder; mest mulig midt i leiligheten, lengst mulig unna tykke betongvegger, tekniske installasjoner etc.). Vær systematisk og tålmodig.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: AppleTv hakker

Innleggav Rillto » ons 21.08.2013 16:05

Det skyldes naboen!

For mange nett på samme kanal eller kollisjoner av pakker. Hos meg er det fullt mulig å streame 1080p film fra min hp lapptop med kun b/g nettverk.
medlem i 133 måneder
 

Re: AppleTv hakker

Innleggav longface » ons 21.08.2013 16:27

Dersom det skulle være mye støy av trådløse nettverk i området, kan du gjøre litt research via Trådløs diagnostikk! viewtopic.php?p=2403802

Etterpå går du inn i Airport Verktøy og manuelt endrer innstillingene i din Airport Express.

Lykke til!
medlem i 218 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]