Problemmer med Netflix på Apple TV3

Diskusjon rundt Apple TV

Problemmer med Netflix på Apple TV3

Innleggav ourkid » tor 04.07.2013 22:15

Hei. Kan noen hjelpe meg? Har fra 1.juli prøvd ut netflix på min Apple TV3 med litt problemer. Streamingen går perfekt fram til jeg plutselig får opp feilmeldingen "Det oppsto et problem under avspilling av dette elementet. Prøv igjen senere". Dette skjer ca. for en av to valgte streaminger(tv-serier eller filmer). Jeg må da trykke på meny-knappen og laste inn innholdet en gang til.

Jeg har prøvd følgende for å rette opp denne feilen. Kuttet strømmen for både modem og min apple timecapsule som jeg bruker som mitt wifi-nettverk, og deretter tilføre strøm igjen. Dette uten suksess. Har selvsagt den siste oppdateringen og har dobbelsjekket flere ganger for å se at jeg har siste versjon av Apple TV3.

Jeg har prøvd å gå inn i "itunes store" og deretter skifte fra 1080i til 720p uten suksess. Noe som egentlig ikke burde være nødvendig siden jeg har både et modem og timecapsule som er ikke er eldre enn 1 år gammelt og kjøpt nytt. Og internetthastigheten burde være mer en nok. Hastigeheten på min internettlinje er 30mb./15mb. Og min Apple Timcaspule hvor internettsignalene kommer fra står 3-4 meter i rett linje mot min Apple TV3.

Jeg har også prøvd å koble fra strømkabelen til min Apple TV3 i veggen og deretter vente 60 sekunder og starte opp igjen uten suksess. Verd å merke seg er at jeg ikke kan huske at denne feilen har oppstått på min Apple TV3 på andre programvalg/apper enn på netflix.

Når jeg ser innhold på netflix registerer jeg det ikke opplastes media på forhånd på tidslinjen som det altid blir gjort på youtube. Men dette er vel bare på grunn av at mediainnholdet er mye større en noen av youtube-mediene, eller hva? Det ble ingen forandringer på dette når jeg skiftet fra 1080i til 720p.

-ourkid
medlem i 132 måneder
 

Re: Problemmer med Netflix på Apple TV3

Innleggav Romy » fre 05.07.2013 4:57

Kanskje du bør forsøke med ledning fra router til Apple TV, eller reinstallere programvaren på Apple TV, eller måle den faktiske hastigheten på internett linjen din? Jeg antar at feilen oppstår generelt på alle filmer, og ikke bare en eller noen få filmer på Netflix? Dette skal egentlig fungere svært bra. Fungerer ikke dette, og du ellers får bra kvalitet når du streamer til datamaskinen, så er vel siste mulighet en hardware feil på Apple TV?
medlem i 154 måneder
 

Re: Problemmer med Netflix på Apple TV3

Innleggav ourkid » søn 07.07.2013 0:55

Romy skrev:Kanskje du bør forsøke med ledning fra router til Apple TV, eller reinstallere programvaren på Apple TV, eller måle den faktiske hastigheten på internett linjen din? Jeg antar at feilen oppstår generelt på alle filmer, og ikke bare en eller noen få filmer på Netflix? Dette skal egentlig fungere svært bra. Fungerer ikke dette, og du ellers får bra kvalitet når du streamer til datamaskinen, så er vel siste mulighet en hardware feil på Apple TV?


Hei. Takk for ditt svar. Håper andre også vil bidra med svar etterhvert.

Jeg kan desverre ikke ha ledning mellom min Apple TV3 og Router(Apple Timecapsule). Vil reinnstallere programvaren på Apple TV3 i løpet av noen dager som siste utvei hvis jeg ikke finner andre løsninger. Feilen oppstår på både filmer og på tv-serier i Netflix, men feil oppstår ikke på andre funksjoner (som for eksempel youtube) på Apple TV3.

Har gjennomført flere målinger på den faktiske hastigheten og alle tester viser at jeg får den hastigheten jeg har i mitt abonnement og som jeg betaler for. Høres merkelig ut med hardware-feil på bare Netflix, eller hva?

-ourkid
medlem i 132 måneder
 

Re: Problemmer med Netflix på Apple TV3

Innleggav LCD » søn 07.07.2013 3:55

Hei

"Jeg kan desverre ikke ha ledning mellom min Apple TV3 og Router(Apple Timecapsule). "

Finn, lån eller kjøp deg en ledning for å teste....så kan du ta den vekk etter testen
Om det fungerer på kabel kan du dermed konstantere at det ikke er netflix som er problemet...ei heller internettlinjen din, maskin..etc..
...............
WI-FI og AppleTV har jeg gitt opp for lang tid tilbake... og kjører nå kabel
WI-FI er for ustabilt til å streame filmer i mange tilfeller da Wi-FI er veldig "var" for ytre påkjenninger som kan forstyrre signalet, om man er uheldig med omgivelsene
Amatør-radio, mikrobølgeovn, leketøy, trådløse høytalere, andre WI-FI nett...etc...etc
Listen er lang som et vondt år.
medlem i 148 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron