Apple TV kobler seg fra nettverk

Diskusjon rundt Apple TV

Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav freddjoh » lør 13.07.2013 16:07

Nettopp kjøpt meg en Apple TV og sliter med at filmer som spilles fra min MBP stopper opp, og det står på skjermen at Apple Tv er ikke koblet til nettverket. Noen som har noen gode tips?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav T.B.Hansen » lør 13.07.2013 16:57

Jeg går ut fra at ATV er koblet opp trådløst. Du finner flere tråder her inne, om hvordan man gjør trådløse nettverk mer stabile.

Du kan også koble ATV med kabel til ruter, om disse står i samme rom.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav freddjoh » lør 13.07.2013 19:39

Brukte 5 1/2 time for å se en 3 timers film, så jeg er mildt sagt frustrert. Mulig det er routeren fra Telenor som er problemet. Må ofte koble datamaskinen på det trådløse nettverket på nytt for å få det til å funke. Skuffet så langt. Skal stikke innom Elkjøp på mandag og teste om det hjelper å kjøpe ny router. Ellers vil det nok dukke opp en ATV til salgs på Finn innen kort tid...

Kablet nettverk er dessverre ikke mulig pga avstand mellom ATV og router.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav ipodtouchfever » man 15.07.2013 12:21

Er det bare apple tv'en som sliter? http://www.itavisen.no/nyheter/apple-et ... emer-55551 sjekk om serienummeret ditt inneholder en av de nevnte kombinasjonene. Isåfall er det bare å ringe apple og kreve en ny :-)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav freddjoh » man 15.07.2013 12:42

Takk for tipset, men jeg hadde ikke passende serienummer på min.
Har faktik slitt med at både iMac og MBP har trøblet med nettverket mitt, og tenkte at det kanskje kommer av Telenor Routeren jeg har brukt.

Svippet innom Elkjøp idag tidlig, kjøpte en DLink DIR-655 router idag og koblet den til Telenor modemet via ethernettkabel. Så langt har Apple TV oppført seg helt problemfritt, så jeg håper at dette var det som skulle til.

Kostet meg 599 kr, men det var noe jeg måtte ha kjøpt før eller senere uansett.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav T.B.Hansen » man 15.07.2013 16:30

En bedre ruter kan absolutt hjelpe. Ellers er det de vanlige rådene: Velg en kanal som ikke brukes av alle naboene. Plasser nettverksutstyr slik at radiosignalene ikke hindres av tykke betongvegger, installasjoner i veggene etc. Om ruteren bare bruker 2,4 GHz-båndet, begrens bruken av annet trådløst uststyr, og ikke plasser slikt utstyr tett ved ruter eller nettverksutstyr.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav freddjoh » man 15.07.2013 19:30

Testet både å bytte kanalene og plassering, men selv da iMacen sto 1 m fra Telenor routeren var det problemer.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav T.B.Hansen » man 15.07.2013 21:50

Det må ofte en del prøving og feiling til, og man må være litt systematisk...

Men det virker jo som om Telenors ruter var en del av problemet her.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re:

Innleggav ourkid » man 22.07.2013 19:04

ipodtouchfever skrev:Er det bare apple tv'en som sliter? http://www.itavisen.no/nyheter/apple-et ... emer-55551 sjekk om serienummeret ditt inneholder en av de nevnte kombinasjonene. Isåfall er det bare å ringe apple og kreve en ny :-)



Mine problemer oppstår ikke så ofte, men irriterer meg veldig. Hvilken feilmelding oppstår når denne feilen oppstår? Får dere opp samme teksten som meg? Det vil si følgende melding med hvitt skrift på svart skjerm: " Det oppstod en feil ved opplasting av innholdet. Prøv igjen senere"?

Min Apple TV 3 har forresten serienummer som innholdet de nevnte kombinasjonen nevnt på denne linken http://9to5mac.com/2013/04/15/apple-say ... t-program/
medlem i 132 måneder
 

Re: Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav bvborge » tir 23.07.2013 9:48

inSSIDer i MAS gir en veldig grei visuell presentasjon av radiomiljøet rundt deg. Koster 7 kr mener jeg, noe jeg gjerne betaler for at noen gidder å bruke timesvis på å utvikle kjekke apper :)

Du kan og bruke OSX sitt eget innebygde utility "Wireless Diagnostics" som du finner ved å holde inne Option mens du trykker på trådløs-symbolet på verktøylinjen.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav Rillto » tir 23.07.2013 17:27

Prøv med kablet nettverk.
medlem i 133 måneder
 

Re: Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 23.07.2013 17:54

Hadde samme problemet. Investerte i en TimeCapsule. Problem solved.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Apple TV kobler seg fra nettverk

Innleggav ourkid » fre 26.07.2013 20:27

bvborge skrev:inSSIDer i MAS gir en veldig grei visuell presentasjon av radiomiljøet rundt deg. Koster 7 kr mener jeg, noe jeg gjerne betaler for at noen gidder å bruke timesvis på å utvikle kjekke apper :)

Du kan og bruke OSX sitt eget innebygde utility "Wireless Diagnostics" som du finner ved å holde inne Option mens du trykker på trådløs-symbolet på verktøylinjen.


Hei. Takk for svaret. Hva mener du med "inSSIDer i MAS"? Er ikke inSSIDer et selvstendig program? Hva kan dette programmet gjøre for meg når det gjelder min situasjon? Hva kan OSX sitt eget innebygde utility "Wireless Diagnostics" gjøre for meg i min situasjon? Og hvordan? Takk for at du leser dette!

PS! Jeg har også en 8 måneder gammel Time Capsule som blir brukt som wifi. Men problemmet oppstår uansett.

Se også min forklarende beskrivelse av dette problemmet på denne denne linken viewtopic.php?f=154&t=289244

-ourkid
medlem i 132 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]