ATV stream uten iTune

Diskusjon rundt Apple TV

ATV stream uten iTune

Innleggav espen007 » lør 27.07.2013 9:35

kort fortalt: Jeg sitter med wi-fi, et tv (med HDMI), en iPad 4 og en ATV3 og ønsker å vise filmer på TV'en.

Er det noen måte jeg kan gjøre dette (uten bruk av iTune)?

Takk for alle tips!
medlem i 184 måneder
 

Re: ATV stream uten iTune

Innleggav T.B.Hansen » lør 27.07.2013 11:49

Siden du da antagelig ikke har filmene i et iTunes-vennlig format, antar jeg at de er lagret et annet sted enn på iPad'en. Da blir det snakk om å streame dem fra dette andre stedet til TV'en, med iPad'en som fjernkontroll.

Noen flere opplysninger om lagringssted og filformater er derfor nødvendig, om du skal kunne få et ordentlig svar.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: ATV stream uten iTune

Innleggav espen007 » søn 28.07.2013 9:31

Takker. Filmene ligger på iPaden i et iPad vennlig format. Spørsmålet gpr ut på hvirdan jeg kan streame dem til TV'en uten å gå via iTune.
medlem i 184 måneder
 

Re: ATV stream uten iTune

Innleggav spiffers » søn 28.07.2013 9:50

Du starter med å spille av filmen på din iPad, trykker AirPlay knappen, og så velger du AppleTV'en din, og voila, du spiller filmen av på din TV, uten å gå via iTunes.
medlem i 183 måneder
 

Re: ATV stream uten iTune

Innleggav T.B.Hansen » søn 28.07.2013 11:38

Hvis de du spør ikke forstår spørsmålet, må du spørre på en annen måte...

Mener du «finnes det annen programvare for å spille film fra iPad, enn iTunes»?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: ATV stream uten iTune

Innleggav espen007 » søn 28.07.2013 14:26

Som jeg skrev, filmene ligger på iPad (og kan sees på iPad og er lastet inn via iTune). Spørsmålet gikk på om det er mulig å streame direkte fra iPad til ATV uten å gå via en mac eller pc ustyrt med iTune. Fant løsningen for øyeblikket ved å sette opp iTune på en laptop. Har en Netgear router der jeg må måtte slå av "Aktiver trådløs isolering", da fungerte det.
medlem i 184 måneder
 

Re: ATV stream uten iTune

Innleggav Shaman1981 » søn 28.07.2013 16:27

Airplay er ikke avhengig av å gå via itunes, du trenger ikke en maskin med iTunes for å streame film over til aTv. Så lenge du har iPad, aTv og wi-fi så er du klar...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: ATV stream uten iTune

Innleggav T.B.Hansen » søn 28.07.2013 17:06

Men man er avhengig av et program som kan spille av filmen (som iTunes), og eventuelt av et program der man kan finne film man har lagret (som Finder).

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: ATV stream uten iTune

Innleggav hansk_e » man 29.07.2013 2:32

Det er man da slett ikke.

Tråd starter sier jo at filmene allerede er på iPaden. Trenger ikke iTunes og Finder for å streame de da til ATV.
Og spiller i grunnen ingen rolle hva format, og hvor filmene er på iPaden. Man kan uansett speile den med ATV.
Og man trenger heller ikke iTunes for å laste filer til iPad. Finnes mange andre løsninger.
medlem i 147 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]