Apple tv og lyd

Diskusjon rundt Apple TV

Apple tv og lyd

Innleggav Keyzer » fre 25.10.2013 12:31

Jeg har en MacBook Pro, en iPad og en iPhone. Jeg vurderer nå et Apple TV, men det forutsetter et par ting, så et par spørsmål:

1. Får jeg skikkelig lyd via hjemmekinoen dersom jeg kobler ATV til TV-en med HDMI, og så til forsterkeren med optisk kabel? Da tenker jeg på 5.1-lyd, dts, osv.

2. Jeg bruker nå en iPod Classic til å spille av musikken min. Den er koblet til anlegget med 140 gb musikk, og det føles litt utdatert å gjøre det på denne måten. Kan jeg via ATV streame musikken som ligger i iTunes på MacBook-en og til anlegget? Og kan jeg styre dette med iPhone/iPad sånn at jeg slipper å lette på ræven? Hvordan fungerer dette?
medlem i 157 måneder
 

Re: Apple tv og lyd

Innleggav kovacs » fre 25.10.2013 14:10

1. Ja. Mulig du må aktivere Optical Out i settings på ATV.

2. Ja, du kan streame fra iTunes (litt av poenget med ATV). For fjernstyring - http://www.apple.com/apps/remote/

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Apple tv og lyd

Innleggav Keyzer » fre 25.10.2013 15:33

Takker og bukker! Da blir det handlet Apple TV! :)

Hmm. Nå har jeg kjøpt Apple TV, og det å streame musikk fungerer glimrende. Men jeg ser ikke Airplay-iconet på MacBooken, og jeg får derfor ikke speilet den.

Jeg har en MacBook Pro fra tidlig 2011, og den skal derfor støtte Airplay.

Hvor finner jeg dette ikonet? Jeg trodde det skulle dukke opp automatisk når jeg koblet til Apple TV.

Glem det. Måtte bare skru den på under skjermer.
medlem i 157 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]