Apple TV og ethernet

Diskusjon rundt Apple TV

Apple TV og ethernet

Innleggav Hilde Haa » ons 06.11.2013 18:46

Hei! Jeg tenker å kjøpe en ethernet-kabel og koble inn mellom Time Capsule og Apple TV for å frigjøre litt wifi-kapasitet i heimen (og kanskje også unngå en del av hakkingen i bildet når vi ser HBO på TV'en via mirroring).

Jeg ser at jeg må endre noen nettverksinnstillinger i ATV'en, det er greit nok, men kan jeg risikere å få bridging-problemer i Time Capsulen? Jeg har hørt at f.eks. en iPad kan miste AirPlay-muligheten mot ATV'en i endel tilfeller fordi Time Capsule ikke "bridger" mellom wifi-nettet og ethernet..

Jeg har også satt opp ATV'en med unblock-us-DNS, og vet at den også er "følsom" for ethernet-tilkobling i Time Capsule..

Er det noen som har erfaring med dette oppsettet, og kan gi meg litt tips før jeg går igang med det? :)

Brukerens avatar
medlem i 131 måneder
 

Re: Apple TV og ethernet

Innleggav offshore kokken » ons 06.11.2013 20:42

Jeg bruker kablet nett mellom atv og ruteren, har ingen problem med airplay fra mac til atv, men har ikke testet fra ipod/ipad
medlem i 186 måneder
 

Re: Apple TV og ethernet

Innleggav Hilde Haa » ons 06.11.2013 23:24

Takk offshore kokken :) Jeg frykter at det etter hva jeg har forstått er Time Capsule som kan være litt vrien i slike tilfeller..

..og vet også at jeg har sett endel supportspørsmål med unblock-us på ATV og kabling til Time Capsule, uten at jeg husker konkret hva som var løsningen. Husker i alle fall at flere snakket om problemer både med bridging av AirPlay fra iOS-enhet på wifi til ATV på ethernet, som nevnt, og at Time Capsule tullet med unblock-us-DNS..

Noen som har spesifikk erfaring med Time Capsule kablet til ATV satt opp med unblock-us? Eventuelle problemer og gode løsninger :)

Brukerens avatar
medlem i 131 måneder
 

Re: Apple TV og ethernet

Innleggav Hertis » tor 07.11.2013 15:37

Jeg har ATV kablet til Timecapsule. Har ikke unblock-us, men ATV er vr2 med jailbreak om det har noe betydning. Har ingen problemer med airplay. Det som stort sett brukes over Airplay er Spotify, og ungene som bruker Ipad med feks NRK super. Ellers brukes Plex på ATV fra en WinPC kablet til TC og med Wifi fra MacPro.
Funker knirkefritt.
medlem i 138 måneder
 

Re: Apple TV og ethernet

Innleggav Hilde Haa » tor 07.11.2013 17:34

Takk Hertis :) Akkurat samme hos meg - ATV 2 med JB, så det lover jo bra. Da kjører jeg bare på - kan være en liten risiko for unblock-us-trøbbel, men-men, alt kan jo ikke fungere perfekt første gangen! ;)

Brukerens avatar
medlem i 131 måneder
 

Re: Apple TV og ethernet

Innleggav T.B.Hansen » tor 07.11.2013 19:42

Jeg har tre ATV'er, som alle er brukt både kablet og trådløst. Har aldri merket noen som helst forskjell i funksjonaliteten — heller ikke på den eldste, som en stund ble kjørt med «jailbrake».

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere