Problemer med Apple TV og trådløs tilkobling

Diskusjon rundt Apple TV

Problemer med Apple TV og trådløs tilkobling

Innleggav unalfcbmessi » lør 16.11.2013 14:09

Jeg har problemer med trådløs tilkobling til diverse ting. To av eksemplene er ting jeg har bruk for veldig ofte.

Når jeg skal ta Airplay fra Mac-en, iPhonen eller iPaden til TV-en kommer ikke Airplay merke opp. Jeg har slått på Airplay fra Apple TV, og jeg er sikker på at jeg har koblet meg opp til samme nettverk på alle enhetene. Jeg er også sikker på at Apple TV-en har nettilkobling, for alle andre funksjoner fungerer. Uten om Airplay.

Jeg lurte virkelig på hva som var problemet, og tror jeg at jeg har funnet. Når jeg går inn på http://www.routerlogin.net og skriver brukernavn og passord, tar jeg restart nettverket. Når jeg gjør det, kommer opp Airplay merket på alle enhetene mine, og det fungerer som det skal. Men dette varer kun i 2 dager, og hvis jeg skal ta Airplay den tredje dagen, må jeg gjøre det igjen. Restarte nettverket mitt på routerlogin.net. Dette er veldig irriterende, og det er ikke like lett å gjøre dette for alle i huset. Jeg er den eneste som forstår hva man skal, så om jeg ikke er hjemme får ikke de andre brukt Apple TV-en fordi de ikke vet hva de skal for å få den til å fungere.

Det samme gjelder Spotify. Jeg får ikke synkronisert lokale filene mine fra Mac-en til iPhonen min, hvis jeg ikke går inn på routerlogin.net og restarter nettverket.

Problemet ligger mest sannsynlig i nettet mitt, men hva er det jeg må gjøre for å løse det? Jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg for å løse dette irriterende problemet!

Andre eksempler som jeg ikke har nevnt som ikke fungerer uten restart av nettverket er Spotify Remote Controller, og mouse til å styre mac-en fra iPhone/iPad
medlem i 152 måneder
 

Re: Problemer med Apple TV og trådløs tilkobling

Innleggav Stereo Mac » søn 17.11.2013 14:04

Prøve å kjøp en ny ruter.

Høres ut som det er der problemet ligger.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Problemer med Apple TV og trådløs tilkobling

Innleggav teedjay » søn 17.11.2013 14:30

Høres jo ut som du har et grunnleggende problem med det trådløse nettverket.

Men det kan være greit å vite at endel tidlige AppleTV3 modeller faktisk har en hardware feil som gjør at de ramler ut av trådløst nettverk. Du kan jo sjekke om det også gjelder din AppleTV, i så fall kan du få den byttet i en ny fungerende enhet ved å kontakte Apple :

http://www.appletvhacks.net/2013/04/16/ ... ty-issues/
medlem i 199 måneder
 

Re: Problemer med Apple TV og trådløs tilkobling

Innleggav jerry.c.bush » søn 17.11.2013 14:46

Dette er akkurat sånn andre Apple TV har oppført seg og disse har blitt reparert eller snappet til nye. Då jeg ville tatt en tur tilbake der du kjøpte den og reklamert.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Problemer med Apple TV og trådløs tilkobling

Innleggav unalfcbmessi » søn 17.11.2013 15:02

Jeg tviler på at det er noe feil med Apple TV-en. For jeg har to Apple TV hjemme, og det samme skjer på begge to. Det må være noe feil med rutern. Har en Netgear router, som kostet meg over 1000 kroner. Så jeg har ikke så særlig lyst til å bruke penger på en ny ruter.. Det bør være en løsning, men vet ikke hva..

Fant denne tråden https://discussions.apple.com/message/23654926. Men jeg har ikke aktivert trådløs isolering, og fortsatt så fungerer ikke det. Eks i går kom Apple TV symbolet opp, mens nå er den borte. Hvis jeg restarter nettverket, kommer den opp igjen.
medlem i 152 måneder
 

Re: Problemer med Apple TV og trådløs tilkobling

Innleggav teedjay » søn 17.11.2013 16:42

Symptomene du har er de samme jeg hadde med min AppleTV - eneste som hjalp var restart av router eller ut og inn med strømmen på AppleTV. Etter en tid (minutter, timer, en dag osv) ramlet den ut igjen. Koblet til nettverket med kabel er det ingen problemer.

Alt dette er kjente problemer pga en hardware feil på noen serier av AppleTV. Så skader jo ikke å sjekke serienummerene opp mot listen på linken jeg postet? Har du skikkelig utflaks har du to defekte AppleTV.

Som sagt - du får byttet dem gratis ...
medlem i 199 måneder
 

Re: Problemer med Apple TV og trådløs tilkobling

Innleggav unalfcbmessi » søn 17.11.2013 16:57

Skal sjekke det ut, men hvis det er problem med Apple TV-en, hvorfor får jeg ikke synkronisert iPhonen min med Spotify, hvorfor får jeg ikke koble iPhonen til Mac-en for å bruke den som ekstern mus.

Altså alt tyder på at det er noe feil med routern eller innstillingene med routern.

EDIT: Jeg sjekket serienummeret, og det var ikke noen tegn som var samme som det ble nevnt i artikkelen. Så det er ikke noe feil med Apple TV-en

EDIT 2: Jeg ser at denne personen har hatt liknende problem som meg, og har ikke funnet løsning eller fått hjelp av noen. Og jeg har helt lik ruter som han Logg Netgear WNDR3700v2. viewtopic.php?t=284702
medlem i 152 måneder
 

Re: Problemer med Apple TV og trådløs tilkobling

Innleggav bvborge » søn 17.11.2013 21:03

Høres ut som problemer med Bonjour/MDNS - dette er protokollen som AirPlay, iTunes Home Sharing etc trenger for å virke.
Sjekk om din router har noen valg ifm Bonjour, eller ta et googlesøk "din-router + bonjour".
Så finner du noe slik: http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=70716

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Problemer med Apple TV og trådløs tilkobling

Innleggav mgb » tir 31.12.2013 23:06

Jeg har samme problem med min AppleTV. De andre enhetene finner den ikke på nettverket. Jeg er tilbøyelig til å tro at det er ATV-en som er problemet, men sliter rett og slett med å finne ut av det. Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan lete etter feilen? (Jeg trenger det nok relativt detaljert forklart, er jeg redd.)
medlem i 173 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]