Kanaler på Apple TV i Norge

Diskusjon rundt Apple TV

Kanaler på Apple TV i Norge

Innleggav karlim » ons 11.12.2013 18:16

Hei,

Vurderer innkjøp av Apple TV, men finner ikke noe info om hvilke kanaler som vises og fungerer med norsk iTunes-konto. Noen brukere som vil fortelle meg det?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Kanaler på Apple TV i Norge

Innleggav Hilde Haa » ons 11.12.2013 20:42

Det er i grunnen ingen kanaler på Apple TV (ATV). Du får imidlertid noen få apps (Netflix, Hulu, YouTube, Flickr, Vimeo + et par amerkanske sportsgreier - ESPN tror jeg). På disse app'ene kan du legge inn din relevante brukerinfo og se YouTube-videoer, Netflix, bilder fra Flickr. Hulu krever amerikansk abonnement. Det samme gjelder nok ESPN.

For min del så er Netflix mest interessant av app'ene. Men hovedsaken med en ATV er at du kan streame innhold fra din iTunes på en MacBook (for eksempel) til TV'en. Filmer, TV-serier, musikk, Podcasts. Du kan også speile det du viser på MacBook-skjermen på TV'en via AirPlay Mirroring, f.eks. en video du spiller av i en nettleser og blåser opp til fullskjerm. Jeg bruker ATV'en hver eneste dag, og vil si at det er utrolig hvor mye funksjonalitet du får for den lille smule kostnad som en ATV representerer! :)

Vær oppmerksom på at du ikke kan streame filmer eller annet mediainnhold du har liggende på harddisken fra Mac til TV via ATV uten at det først er lagt inn i iTunes. Slik at innhold du har som ikke er i iTunes-kompatibelt format må du konvertere først. Du kan omgå denne begrensningen ved å jailbreake ATV'en, og da kan du streame det meste av mediainnhold uten å konvertere og legge det inn i iTunes først. Men da må du ha en ATV 2. Den nyeste modellen, ATV 3, eksisterer det så langt ingen jailbreak for..
Sist endret av Hilde Haa den ons 11.12.2013 20:52, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 132 måneder
 

Re: Kanaler på Apple TV i Norge

Innleggav Thomas74 » ons 11.12.2013 20:49

Man kan også bruker Beamer for å streame video fra Mac til ATV. Gjør det selv, og det funker helt utmerket for min del .

http://beamer-app.com/

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Kanaler på Apple TV i Norge

Innleggav karlim » ons 11.12.2013 21:20

Takk for svar. De heter vel strengt tatt channels på apple.com, så valgte å kalle de kanaler her også. Ser at i USA er det ganske mange, er klar over Netflix, YouTube, Vimeo o.l men hva med Vevo,Sky News, Weather Channel, Bloomberg og Smithsonian f. eks?

Vet at jeg kan bruke apper som Air Video Server og sende filer som i utgangspunktet ikke er støttet via iPad til Apple TV, så det er kjekt. Frister også å sende skjermbilde fra MacBook Pro og iPad/iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Kanaler på Apple TV i Norge

Innleggav Hilde Haa » ons 11.12.2013 23:03

Vevo,Sky News, Weather Channel, Bloomberg og Smithsonian tror jeg at jeg såvidt har vært innom, men de er ikke av interesse for meg. Sky News har jeg via Canal Digital, og de andre høres kjedelig ut ;)

Men alt det andre du får med en Apple TV er i alle fall storartet for pengene den koster. Så jeg sier i alle fall - kjør på, du vil neppe angre - så lenge innkjøpet ikke går utover ukens middagsbudsjett eller lign. :)

Brukerens avatar
medlem i 132 måneder
 

Re: Kanaler på Apple TV i Norge

Innleggav T.B.Hansen » ons 11.12.2013 23:27

Apple TV er, kort sagt, genialt. Men man må huske at det primært er en mottager for materiale (musikk og video) sendt fra Mac (eller PC) og iDingser. De nettjenestene man kan hente inn direkte med ATV er begrensede.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron