Display og lyd problem

Diskusjon rundt Apple TV

Display og lyd problem

Innleggav zekura » lør 28.12.2013 0:19

Hei! Fikk meg en julegave av min kjæreste, og da dukket et problem opp.

Når jeg streamer musikk eller video fra Macén til TV via AT, virker det som skjermen "lagger" og den reagerer nesten ikke, altså det dukker opp frysbilder på TV skjermen. Det samme gjelder ved bruk av lyd. Streamer jeg musikk så hakker lyden, og man hører omtrent ingenting av det som skjer.

Dette er spesielt, i og med at jeg har gjennopprettet Apple tven 2 ganger, og tatt omstart flere ganger for at det skal fungerer. Tidligere idag så fungerte Apple TVén glatt, og så plutselig skjedde dette.

Håper noen kan hjelpe til!! :-)

BTW: VED BRUK AV IPHONE NÅR MAN STREAMER FUNKER DET PERFEKT. DET ER KUN ET PROBLEM VED MAC, OG DET SJEKKE BARE PLUTSELIG!
medlem i 144 måneder
 

Re: Display og lyd problem

Innleggav Stereo Mac » lør 28.12.2013 1:50

Ta med mac til kompis / butikk som har Apple TV fremme.
Se hva som skjer der.

Hva slags ruter har du?

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Display og lyd problem

Innleggav zekura » lør 28.12.2013 6:27

jeg har testa på både min og min søster sin mac. Når jeg kobler til Iphonen via Airplay så funker det helt perfekt, med god kvalitet av både lyd og film. Det virker som problemet kun er ved bruk av mac. Så lurer på om det kan være noen innstillinger ikke stemmer. Både lyd og tvbilde hakker ekstremt ved bruk av mac.

Btw, bruker CISCO Linksys EA2700 som ruter. Altså denne her:

http://www.linksys.com/en-eu/products/routers/ea2700
medlem i 144 måneder
 

Re: Display og lyd problem

Innleggav Stereo Mac » lør 28.12.2013 15:47

Alt ser bra ut med den ruteren, eneste X-faktorene er:

1. Hvor mange deviser takler den?
Tror ikke dette er problemet men noen rutere takler kun opptil 10 devicer.
Som kan være lite i et moderne hjem.

2. Er aktivt dualband aktivert? Selv har jeg best erfaring med å kjøre to parallelle nett.
Et på 2,5Ghz og et på 5Ghz. Om man lar ruteren fikse det selv kan man oppleve det du sliter med nå.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Display og lyd problem

Innleggav zekura » lør 28.12.2013 20:06

Den takler flere devicer, mer enn nok, og jeg kjører 2 paralelle nett.

Jeg fikk beskjed av apple om å åpne disse portene:
http://support.apple.com/kb/HT2463?viewlocale=no_NO

Der har jeg prøvd å åpne disse portene både for IPadressen til Macèn og Apple TVèn. Fortsatt fungerer det ikke.

vi testet å "dele" nettverket, ved at jeg bruker 3g på telefonen for å så gi nettverk til macen og apple tven, da fungerte det plutselig. Men fortsatt sliter jeg med å finne ut hva problemet er, tydeligvis er det noe med ruteren min som ikke stemmer.
medlem i 144 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]