Streaming stopper

Diskusjon rundt Apple TV

Streaming stopper

Innleggav runeeik » søn 05.01.2014 23:59

Hei

Har prøvd det eg kommer på for å bli kvitt dette problemet men ingenting ser ut som det hjelper.
Når eg streamer filmer og musikk fra macen (koblet til det trådløse nettet) til apple tven og anlegget (koblet til routeren med nettverkskabel) så får eg ikke sett lengre enn en liten stund, 30 sekund kanskje, så bare diskonekter macen fra apple tven...

Har prøvd å bytte router, utvidet nettverket fra 25/25 mbits til 60/60 mbits, apple tv på trådløs nettverk, byttet plassering på router, resatt apple tven og oppdatert den til siste versjon, resatt macen og installert OSX på nytt.... Vet ikke hva mer som kan forårsake dette....

Men litt snodig er det at streamingen fra ipaden går bedre og ikke stopper like ofte som fra macen, også det at naboen har akkurat samme oppsettet men her går det knirkefritt, litt lagging av og til eneste...

Håper noen kan hjelpe meg med dette, utrolig irriterende når eg skal prøve streame filmer, musikk eller youtube videoer...
medlem i 123 måneder
 

Re: Streaming stopper

Innleggav Stereo Mac » man 06.01.2014 1:01

Se om det er mye trafikk på kanalene du bruker?

1. Trykk på alt mens du trykker på wifi symbolet.
2.Velg åpne WiFI diagnostik
3. Cmd+2

Der kan du søke og se hvilken kanaler det er mest trafikk på.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Streaming stopper

Innleggav runeeik » man 06.01.2014 2:14

Okei prøvde det og fikk opp at nettverket datt ut en gang og to iløpet av de siste timene men spørs om det er det som gjør det ved streaming... skal prøve kjøre en slik diagnose imårå mens eg streamer.
Men kan ikke si eg klarte lese så mye ut av de forskjellige andre forslagene. Er ikke noe spesialist på nettverk og slikt...
medlem i 123 måneder
 

Re: Streaming stopper

Innleggav XCP » man 06.01.2014 17:00

Gjør som stereomac sier. Om mange naboer kjører på f.eks kanal 6, så sett din på kanal 11.
Sett iallefall på den kanalen som det eksisterer minst trafikk / signalstyrke på.

Da slipper du inteference på nettet ditt og ting vil gå smoothere.
2,4Ghz eller 5Ghz router?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Streaming stopper

Innleggav runeeik » man 06.01.2014 22:05

Ja flott skal prøve diagnosere nettverket litt og finne meg en ledig kanal.
Har 2,4 Ghz og 5 Ghz på min router, men kjører alt på 5 Ghz linjen.

Snakket med apple support norge idag og der sa de at ene apple tven min var av produksjonsserien det var hardware feil på så den kunne eg bytte i en ny en.
Fikk også tips om å resette apple tven med itunes via macen, så tenkte å prøve dette også.

Takk for hjelpen så langt :)
medlem i 123 måneder
 

Re: Streaming stopper

Innleggav wk82 » søn 12.01.2014 0:05

samme problem her også.

Jeg har et kjedelig problem. Jeg har nylig kjøpt appleTV, Når jeg streamer noe fra min mac til tv, etter en stund funker ikke trådløsen. jeg må slå av og på ruteren og bare bruke mac uten å bruke apple tv som jeg har kjøpt :(

kan det være samme problem som tidligere nevnt her?
medlem i 123 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]