Macbook pro og apple tv

Diskusjon rundt Apple TV

Macbook pro og apple tv

Innleggav maeli » man 17.02.2014 22:40

Heisann!
jeg har omsider kjøpt meg en macbook pro 13", hadde fra før apple tv. og via Airfoil så streamet jeg musikk i timesvis fra en windows pc og over på apple tven. bruke da i hovedsak spotify.

Etter jeg kjøpte meg Macbook Pro så skulle jeg prøve det samme, da uten Airfoil. trykker på den trenaken som er oppe i høyre hjørnet, finner apple tven og trykker connect. avspilling av musikk foregår fint i en liten perriode før det begynner og hakke, og jeg til slutt detter ut av apple tven. får så beskjed om at " kan ikke koble til apple tv" uansett hva jeg gjør får jeg denne beskjeden. prøver jeg med en tlf funker det.. om jeg da så tar en omstart av maccen så funker dette igjen..

bruker som regel bare og streame musikk fra spotify på mac, da med tv skjermen avskrudd..
noen som vet hva som er feil her??

maeli :-)
medlem i 173 måneder
 

Re: Macbook pro og apple tv

Innleggav jerry.c.bush » tir 18.02.2014 2:08

Det kan være at Spotify går i dvale.
Du kan forhindre dette ved å gå til programmermappen og markere Spotify, høyreklikke og deretter velge Vis info. Der velger du å sette en hake ved Prevent App Nap.
Se om det kan være årsaken.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Macbook pro og apple tv

Innleggav maeli » tir 18.02.2014 21:26

Heisann.
prøvde denne instillinge og etter ganske få minutter beynner den forsatt plutselig og hakke, lyd detter osv, samme problem som sist....

flere tips?
Sist endret av maeli den tir 18.02.2014 22:55, endret 2 ganger.
medlem i 173 måneder
 

Re: Macbook pro og apple tv

Innleggav jerry.c.bush » tir 18.02.2014 21:45

Har du forsøkt å sende musikk fra iTunes for å se om samme problemet oppstår der?

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]